Skatepark nad Strumieniem


Kategoria
projekt rejonowy duży > 11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Skatepark nad Strumieniem
Skrócony opis projektu
Skatepark zapewni zabawę i doskonalenie umiejętności. Stwórz z nami bezpieczne środowisko do rozwoju pasji!
Opis projektu
Projekt skateparku w Poznaniu, zlokalizowanego na terenie dzielnicy Junikowo/Grunwald, ma na celu stworzenie nowoczesnego obiektu rekreacyjnego dla miłośników sportów ekstremalnych. Skatepark zostanie zaprojektowany w formie modułowej, umożliwiającej korzystanie z niego przez cały rok, zarówno latem, jak i zimą.

Projektowane elementy skateparku obejmują:
1. Roll-in - jedna sztuka. Roll-in to stromy element pozwalający na wejście na platformę skateparku. Dzięki niemu zawodnicy mogą rozpocząć jazdę z większej wysokości, co zapewnia większe możliwości akrobatyczne.
2. Jumpbox - jedna sztuka. Jumpbox to element skateparku, który umożliwia wykonywanie skoków i ewolucji w powietrzu. Jest to atrakcyjny element dla zawodników, którzy preferują akrobatykę i widowiskowe triki.
3. Quarter - jedna sztuka. Quarter to rampa o charakterystycznym łuku, umożliwiająca zawrócenie oraz nabranie prędkości do ponownego wjazdu na roll-in, aby wykonać trick. Jest to jeden z podstawowych elementów skateparku.
4. Piramida - jedna sztuka. Piramida to trójwymiarowa konstrukcja, która łączy w sobie różne elementy: schody, poręcze, rampy. Jest to wszechstronny element, który pozwala na wykonywanie wielu różnych trików i zapewnia różnorodność w użytkowaniu skateparku.
5. Grindbox – jedna sztuka. Grindbox umożliwia wykonanie różnorodnych trików, takich jak grindy czy slide'y. Grindboxy są elementami, które służą do zabawy i nauki nowych trików. Dodatkowo, grindbox jest również elementem, który przyciąga uwagę widzów i tworzy dynamiczną atmosferę w skateparku.

Cały projekt skateparku został starannie przemyślany i dostosowany do potrzeb i preferencji użytkowników. Wielość elementów umożliwia zarówno początkującym, jak i zaawansowanym zawodnikom znalezienie odpowiednich wyzwań i możliwości do treningu i poprawy swoich umiejętności. Skatepark na Junikowie będzie nowoczesnym i atrakcyjnym miejscem dla miłośników skateboardingu i sportów ekstremalnych, przyczyniającym się do rozwoju tej pasjonującej społeczności w mieście.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Cmentarna w Poznaniu / rejon Strumienia Junikowskiego.

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Proponowane dwie alternatywne lokalizacje: działka nr 43/114 lub działka nr 157/10. Są to tereny płaskie i niezadrzewione lub częściowo niezadrzewione. Własność: Miasto Poznań. Z uwagi na bliską lokalizację cmentarza komunalnego, sugeruję realizację projektu od strony Strumienia Junikowskiego.
Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami projektu skateparku w Poznaniu będą przede wszystkim miłośnicy sportów ekstremalnych, zwłaszcza skateboardingu, którzy poszukują nowych i atrakcyjnych miejsc do uprawiania swojej pasji. Skatepark będzie dostępny dla osób w różnym wieku i stopniu zaawansowania, od początkujących do zaawansowanych zawodników.
Projekt ma na celu stworzenie przestrzeni, która zaspokoi potrzeby lokalnej społeczności.
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja tego projektu skateparku w Poznaniu jest uzasadniona ze względu na rosnącą popularność sportów ekstremalnych, takich jak skateboard oraz potrzebę dostarczenia lokalnej społeczności atrakcyjnego miejsca do uprawiania tych aktywności. Skatepark zapewni bezpieczne środowisko dla młodych ludzi, zachęcając ich do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Skatepark wzbogaci infrastrukturę rekreacyjną Junikowa, tworząc miejsce spotkań, integracji społecznej i aktywności dla różnorodnych grup wiekowych i umiejętnościowych.
Na Junikowie brakuje odpowiednich miejsc do spędzania aktywnego czasu dla dzieci i młodzieży, co prowadzi do niezdrowej zależności od telefonów i innych ekranów. Projekt skateparku jest uzasadniony, ponieważ zapewni atrakcyjne miejsce, w którym młodzi ludzie będą mogli wykorzystać swoją energię i zaangażować się w aktywności fizyczne. Poprzez budowę skateparku na Junikowie, przyczynimy się do promocji zdrowego stylu życia, integracji społecznej i rozwijania pasji sportowych. Skatepark stanie się miejscem spotkań, interakcji i pozytywnej aktywności, co przyczyni się do poprawy jakości życia lokalnej społeczności.

Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: NIE
Projekt, z uwagi na swój charakter i specyfikę, przeznaczony jest dla osób posiadających pełną sprawność ruchową. Jednakże z uwagi na uniwersalność przyjętych konstrukcji, przewidziany jest zarówno dla osób początkujących, jak i dla zaawansowanych.
Z projektu będą mogły korzystać dzieci oraz osoby dorosłe.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Proponowany skatepark zajmuje pow. 500-510 m2.
Na nawierzchnię betonową należy przeznaczyć około 204 000,00 zł netto (przy założeniu 400,00 zł netto za 1 m2).
Koszty infrastruktury skateparku zostały w przyjętym projekcie oszacowane na poziomie 445 968 zł netto.
Łączny koszt projektu (wartość szacunkowa) nie przekracza 800.000,00 zł brutto.
Szacunkowy koszt netto: 649 968 zł
Szacunkowy koszt brutto: 799 460 zł.
799 460
SUMA: 799 460
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 230 000
Dodatkowe załączniki
Opracowanie Miejskiej Pracowni Urbanistycznej - propozycje lokalizacyjne pod skatepark. Analiza lokalizacji skateparku w ramach PBO - Miejska Pracownia Urbanistyczna.pdf
Wycena i projekt skateparku firmy Techramps Skatepark modu_owy presti_ Pozna_ - wycena i projekt..pdf
Stanowski POSiR Stanowisko POSiR.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Rafał Szych
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu Zarządowi Zieleni Miejskiej. Wskazane w projekcie działki stanowią własność Miasta Poznania. Informujemy, iż ewentualna realizacja projektu będzie możliwa pod warunkiem wyrażenia zgody przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Tut. Wydział nie ma podstawy do realizacji projektu w trybie inwestorstwa zastępczego. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie projektu przez ZZM i WUiA.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka, w dniu 14.07.2023r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Podtrzymano rekomendację negatywną
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Spotkanie odwoławcze odbyło się dn. 13.09.2023
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, S.Prymas
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Szanowni Państwo, niniejszym składam odwołanie od negatywnej opinii (oceny) wydanej dla projektu "Skatepark nad Strumieniem" (zgłoszenie nr 54), wydanej przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Poznaniu (dalej "ZZM") i wnoszę o organizację spotkania konsultacyjnego z Państwem. Wedle stanowiska ZZM, głównym argumentem, przemawiającym przeciw realizacji projektu, jest jego lokalizacja - co w mojej ocenie jest przesłanką subiektywną. Nie wskazano jednocześnie aby projekt naruszał wymogi formalno - prawne i budżetowe. Pragnę również podkreślić, że otrzymany w dniu 11.08.2023 r. mail (przesłany na skrzynkę: rafalszych.poczta@gmail.com), informujący o braku rekomendacji ZZM dla niniejszego projektu, zawierał wyłącznie wzmiankę o małej odległości od cmentarza (argument subiektywny). Mail ten, z uwagi na swoją formę i treść, odebrałem wyłącznie jako negatywne stanowisko jednej z miejskich jednostek - bez wpływu na dalszy bieg projektu. Chciałbym podkreślić, że wiadomość z dnia 11.08.2023 r. nie zawierała informacji /wzmianki/ o ostatecznym jej charakterze. Nie zawarto w niej również jakiegokolwiek pouczenia o możliwości złożenia odwołania, co mylnie zinterpretowałem jako informację nie mającą wpływu na ostateczny bieg projektu. Mając na uwadze powyższe argumenty, wnoszę jak na wstępie. Z poważaniem Rafał Szych ul. Jeleniogórska 7/26 60-179 Poznań tel: 695 600 111
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie ZZM nie rekomenduje projektu do dalszego procedowania. Projekt niedoszacowany. W bliskiej okolicy nie ma zabudowy mieszkaniowej, realizacja projektu wiązałaby się z budową parkingu dla pojazdów. Proponowana lokalizacja skateparku graniczy z cmentarzem Junikowo, przez co możliwy jest negatywny odbiór społeczny z powodu braku szacunku dla nekropolii. Około 1/3 cz. działki 36/24/43/114 jest wykorzystywana w okolicach 1 listopada jako tymczasowy parking, pozostała część jest mocno zadrzewiona. Część działki 36/25/157/10 położona od strony strumienia Junikowskiego nie jest zadrzewiona, ale leży zbyt blisko cmentarza.
    Zespół Obradował w składzie: Julia Syska-Wieczorek, Monika Sobczak, Jarosław Wojciechowski, Wojciech Potapowicz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 799 460 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 230 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 799 460 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 230 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
    Karta Oceny Projektu
    Uzasadnienie Brak uwag ze strony PIM.
    Zespół Obradował w składzie: ----
  • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Nieruchomości miejskie objęte są miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego Mpzp dla obszaru części północnej „POŁUDNIOWO ZACHODNIEGO KLINA ZIELENI” w Poznaniu obszar B. Działki nr 43/114, 157/10 ark. 24, obręb Junikowo na rysunku planu oznaczone są symbolem 4Kz RL – są to tereny łąk, zieleni naturalnej i zalesień w klinie zieleni. Plan w § 15 dla terenów oznaczonych symbolem 4Kz RL ustala warunki zagospodarowania polegające na dopuszczeniu: • lokalizacji placów gier i zabaw dla dzieci, miejsc biwakowych, parkingów rowerowych, obiektów małej architektury służących rekreacji lub utrzymaniu porządku, zadaszeń, stołów, ławek, tablic informacyjnych i znaków (ust. 4); • lokalizacji boisk do gier zespołowych o nawierzchni trawiastej (ust. 8). Lokalizacja skateparku, który stanowi budowlę, nie została dopuszczona ustaleniami zapisów planu.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz

Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

  • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie KDO ds. Środowiska negatywnie opiniuje projekt w przedstawionym kształcie. Proponowana lokalizacja terenu rekreacyjnego to dolina Strumienia Junikowskiego, gdzie przewidywany jest rozwój naturalnej retencji. Nie należy usuwać drzew i krzewów, osuszać terenu, i zmieniać powierzchni terenu na mineralne lub sztuczne nawierzchnie.
    Zespół Obradował w składzie: KDO ds. Środowiska

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.