Place zabaw bez barier


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Place zabaw bez barier
Skrócony opis projektu
Przystosowanie istniejących placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnością na: Łazarzu, Starym Mieście i Wildzie.
Opis projektu
Na wielu poznańskich placach zabaw możemy spotkać urządzenia służące zabawie i rozwijaniu umiejętności dzieci zdrowych. Nie znajdujemy tam urządzeń dla dzieci o różnym poziomie niesprawności psychofizycznej. Często są to dzieci, które poruszają się na wózkach inwalidzkich i ważą powyżej 20 kg. Jest to duży ciężar dla opiekuna a przy tym należy pamiętać, że tradycyjne urządzenia na placach zabaw nie są w stanie w pełni zabezpieczyć dzieci z niepełnosprawnością, tak jak wózek inwalidzki. Dlatego instalacja urządzeń, które zabezpieczą dziecko wraz z wózkiem inwalidzkim pozwoli na pełne korzystanie z radości jaką dają place zabaw, a opiekunom da poczucie bezpieczeństwa swoich pociech.

Głównym założeniem tego projektu jest instalacja na istniejących poznańskich placach zabaw, 10 urządzeń, które służyłyby zabawie i rozwojowi psychoruchowemu dzieci z niepełnosprawnością. Wytypowane do tego projektu zostały 4 miejskie place zabaw:
1. im Pszczółki Mai w Parku Wilsona – powierzchnia tego placu pozwala na zainstalowanie: huśtawki, karuzeli, trampoliny i piaskownicy,
2. ul. Za Groblą – proponuje się zainstalować: karuzelę i piaskownicę,
3. w Parku Jana Pawła II przy ul. Żelazka – proponuje się zainstalować: huśtawkę i karuzelę, choć potencjał Parku jest bardzo duży i daje większe możliwości, to sam plac zabaw jest niewielki,
4. ul. Czwartaków – proponuje się zainstalować: karuzelę i piaskownicę.
Wszystkie urządzenia oprócz huśtawek można zainstalować bez specjalnie przygotowanego podłoża. Jedynie pod huśtawkę należy przygotować utwardzone podłoże i bezpieczną nawierzchnia Flexi-Step.
Wszystkie urządzenia, oprócz piaskownicy, mają posiadać możliwość wprowadzenia dziecka z wózkiem inwalidzkim. Natomiast piaskownica ma być posadowiona na takiej wysokości aby mogło jednocześnie bawić się czworo dzieci na wózkach inwalidzkich.
Podany koszt urządzeń uwzględnia: zamówienie, transport i montaż. Proponowane w projekcie urządzenia najczęściej mają 5 letnią gwarancję.

Zaproponowane urządzenia nie wykluczają możliwości zabawy pozostałym dzieciom. Wspólna zabawa wszystkich dzieci buduje świadomość, zrozumienie i akceptację wobec różnic.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Place zabaw: 1. im Pszczółki Mai w Parku Wilsona, 2. ul. Za Groblą, 3. W Parku Jana Pawła II przy ul . Żelaznej, 4. przy ul. Czwartaków

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Wszystkie cztery wytypowane place zabaw znajdują się na gruntach miejskich
Potencjalni odbiorcy projektu
Odbiorcami tego projektu będą dzieci z niepełnosprawnością, ale również dzieci zdrowe. Wspólnie będą mogły bawić się niezależnie od różnic jakie ich dzielą.
Zaproponowane w projekcie urządzenia pokażą, że Poznań jest miastem, które stawia na równość szans i akceptację wszystkich mieszkańców. Przyczynią się do budowania pozytywnego wizerunku miasta.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dzieci z różnymi niepełnosprawnościami mają prawo do swobodnego korzystania z placów zabaw i czerpania radości ze wspólnych aktywności z innymi dziećmi. Ważne jest, aby plac zabaw był zaprojektowany i wyposażony w urządzenia, które uwzględniają różnorodne potrzeby i zdolności dzieci z niepełnosprawnością. Umożliwiają to specjalne karuzele, huśtawki, trampoliny czy piaskownice pozwalające bawić się dzieciom na ich wózkach inwalidzkich.
Dostępność placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnością powinna być uwzględniana w procesie projektowania i budowy nowych placów zabaw oraz modernizacji istniejących. Władze lokalne, projektanci i społeczność powinni ze sobą współpracować, tak aby zapewnić place zabaw, które będą wykorzystywane przez wszystkie dzieci, niezależnie od ich umiejętności, czy niepełnosprawności.
Promowanie równego dostępu do placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnością jest ważnym krokiem w budowaniu bardziej inkludującego społeczeństwa, w którym wszyscy mają równe prawa i szanse na pełne uczestnictwo w życiu społecznym i rekreacyjnym.
Obecnie wiele placów zabaw w Poznaniu wyklucza dzieci z niepełnosprawnością.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt spełnia zasady projektowania uniwersalnego, ponieważ proponowane urządzenia jak i ich otoczenie, mają na celu promowanie wspólnej zabawy włączającej wszystkich obywateli (zarówno dzieci jak i ich opiekunów) oraz zapewnia im pełną równość oraz możliwość uczestniczenia w życiu społecznym.
Podjęcie decyzji o przyjęciu tego projektu przyczyni się również do budowania pozytywnego wizerunku miasta, w którym wszyscy mieszkańcy są mile widziani i mają możliwość pełnego uczestniczenia w życiu społecznym. Da sygnał społeczności lokalnej, ale również i odwiedzającym, że Poznań jest miejscem, w którym dzieci z różnymi umiejętnościami są ważne a ich potrzeby są brane pod uwagę.
Projekt ten jest dedykowany dla dzieci z niepełnosprawnością, ale jednocześnie nie wyklucza a wręcz umożliwia wspólną zabawę z dziećmi w pełni sprawnymi. Dodatkowe uzasadnienie w punkcie "Uzasadnienie realizacji projektu".
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
4 szt. - karuzele dwuosobowe dla dzieci z niepełnosprawnością.
Szacunkowy koszt obejmuje: zamówienie, transport, montaż i 5 letnią gwarancję.
444 480
2 szt. - huśtawki jednoosobowe dla dzieci z niepełnosprawnością +
przygotowanie podbudowy pod huśtawki.
Szacunkowy koszt obejmuje: przygotowanie miejsca pod huśtawki, zamówienie, transport, montaż i 5 letnią gwarancję.
166 400
3 szt. - piaskownice czteroosobowe dla dzieci z niepełnosprawnością.
Szacunkowy koszt obejmuje: zamówienie, transport, montaż i 5 letnią gwarancję.
21 600
1 szt. - trampolina dla dzieci z niepełnosprawnością.
Szacunkowy koszt obejmuje: zamówienie, transport, montaż i 5 letnią gwarancję.
19 800
SUMA: 652 280
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 50 000
Dodatkowe załączniki
Przykładowe zdjęcia urządzeń Przykladowe zdjecia urzadzen.docx
Zdjęcia. Plac zabaw przy ul. Czwartaków plac_zabaw_przy_ul_czwartakw.zip
Zdjęcia. Plac zabaw w Parku Wilsona plac_zabaw_w_parku_wilsona.zip
Zdjęcia. Plac zabaw w Parku Jana Pawła II przy ul. Żelaznej plac_zabaw_w_parku_jana_pawla_II_ul_zelazna.zip
Zdjęcia. Plac zabaw przy ul. Za Groblą plac_zabaw_ul_za_grobla.zip
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Ewa Patalas
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Park Wilsona jest w zarządzie Palmiarni Poznańskiej, a pozostałe tereny we władaniu Zarządu Zieleni Miejskiej. W związku z powyższym przekazujemy projekt do zaopiniowania przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Zarząd Zieleni Miejskiej. Jednocześnie informujemy, iż w odniesieniu do nieruchomości położonej w rejonie ul. Za Groblą i ul. o. M. Żelazka, oznaczonej geodezyjnie jako obręb Poznań, arkusz mapy 33, działka 7, a także nieruchomości oznaczonej jako obręb Wilda, arkusz mapy 09, działka 17/23 (park Jana Pawła II) tut. Wydział prowadzi postępowania dotyczące lokalizacji urządzeń przesyłowych (umowy najmu i ustanowienia służebności). Szczegóły projektu przed realizacją należy uzgodnić z tut. Wydziałem pod kątem nienaruszania umów i służebności dotyczących infrastruktury technicznej. Przy ewentualnej realizacji projektu należy mieć na uwadze ograniczenia związane z istniejącymi sieciami uzbrojenia terenu. Ponadto prosimy o opinię MPU w zakresie opracowywanych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Wskazany teren znajduje się częściowo w granicach opracowywanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W związku z powyższym, prosimy o wydanie opinii uzupełniającej przez MPU.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 14.07.2023r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Gospodarki Komunalnej
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Opinia dotyczy tylko Parku Wilsona, którego zarządcą jest Palmiarnia Poznańska nadzorowana przez WGK. Opiniujemy na Tak ale z zastrzeżeniem, że ilość i rodzaj zabawek zależeć będzie od możliwości obszarowych, dostępności dla wózków inwalidzkich oraz bezpieczeństwa wszystkich użytkowników. Podłoże placu jest gruntowo-piaszczyste. Może zaistnieć potrzeba utwardzenia przynajmniej części placu na trasie dojazdu do zabawek i przy samych zabawkach, z których będą korzystać szczególnie dzieci na wózkach. Koszty określone przez Wydział dotyczą ustawienia wskazanych przez wnioskodawcę zabawek po 1 szt. (w sumie 4 zabawki) tj. 222.000 zł oraz położenia na części placu nawierzchni utwardzonej bezpiecznej dla wózków i użytkowników tj. szacunkowo ok. 230.000 zł.
    Zespół Obradował w składzie: Anna Dolecka, Monika Nowotna
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - tak - Park Wilsona wpisany jest do rejestru zabytków
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - tak
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 652 280 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 452 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie ZZM rekomenduje projektu do dalszego procedowania pod warunkiem jedynie zamiany istniejących urządzeń na urządzenia dla dzieci z niepełnosprawnościami. W parku Jana Pawła II i na skwerze im. I. Łukaszewicza doposażenie placów zabaw nie jest możliwe ze względu na zachowanie stref bezpieczeństwa, natomiast powiększenie istniejących placów zabaw koliduje z uzbrojeniem podziemnym i istniejącą zielenią. Na terenie przy ul. Czwartaków doposażenie placów zabaw nie jest możliwe ze względu na niemożność zachowania stref bezpieczeństwa. Rekomendację w sprawie placu zabaw w parku Wilsona może wydać Palmiarnia Poznańska i MKZ.
    Zespół Obradował w składzie: Julia Syska-Wieczorek, Monika Sobczak, Jarosław Wojciechowski, Wojciech Potapowicz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - nie
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 652 280 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 652 280 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 50 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Miejski Konserwator Zabytków rekomenduje realizację projektu placu zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami. Z uwagi na indywidualny wpis do rejestru zabytków Parku Wilsona oraz ilość urządzeń, która już znajdują się na jego terenie MKZ sugeruje zmianę lokalizacji z Parku Wilsona np. na Park Kasprowicza, który zlokalizowany jest na obszarze zespołów urbanistyczno-architektonicznych kolebki miasta, najstarszego przedmieścia i najstarszych dzielnic XIX-wiecznego Poznania wpisanych do rejestru zabytków pod nr A 239 decyzją z dnia 6.10.1982 r. W związku z tym, że park Jana Pawła II, park przy ul. Za Groblą oraz Park Kasprowicza zlokalizowane są na obszarze zespołów urbanistyczno-architektonicznych kolebki miasta, najstarszego przedmieścia i najstarszych dzielnic XIX-wiecznego Poznania wpisanych do rejestru zabytków pod nr A 239 decyzją z dnia 6.10.1982 r. na planowane prace wymagane jest uzyskanie pozwolenia konserwatorskiego. Na montaż urządzeń przy ul. Czwartków wymagane jest uzyskanie uzgodnienia konserwatorskiego.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Nogalska, Zuzanna Skoczylas
  • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Plac zabaw zlokalizowany w Parku im. Św. Jana Pawła II objęty jest obowiązującym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „W rejonie Parku im. Jana Pawła II” w Poznaniu. Natomiast plac zabaw zlokalizowany przy ul. Za Grobla objęty jest projektem mpzp „Stara Gazowania” w Poznaniu. W obowiązującym oraz opracowywanym mpzp dopuszcza się lokalizację obiektów małej architektury, w tym placu zabaw. W związku z powyższym przedmiotowe inwestycje nie naruszają ustaleń powyższych opracowań planistycznych. Pozostałe place zabaw nie są objęte obowiązującymi ani opracowywanymi miejscowymi planami zagospodarowani przestrzennego.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych
  • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Wskazany teren nieruchomości położone w rejonie: • ul. Głogowskiej - (park Wilsona) – obręb Łazarz, ark. 11, działka 54/7 - nie jest objęta mpzp. • ul. Za Groblą – obręb Poznań, ark. 33, działka 7 - nie jest objęta mpzp. • ul. o. M. Żelazka (park Jana Pawła II) - obręb Wilda, ark. 09, działka 17/23 objęta jest mpzp „W rejonie Parku im. Jana Pawła II” w Poznaniu i na rysunku planu oznaczona symbolem ZP – są to tereny zieleni urządzonej. Plan w § 4 ust. 2 w zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego dopuszcza lokalizację m.in.: pkt e - obiektów małej architektury; pkt i - placów zabaw oraz urządzeń i niekubaturowych budowli sportowo-rekreacyjnych. • ul. Czwartaków - obręb Wilda, ark. 20, działka 90 - nie jest objęta mpzp.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz
  • Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Plac zabaw dostępny dla dzieci z niepełnosprawnościami spełnia fundamentalne zasady równości i integracji: 1. Równość szans: Każde dziecko ma prawo do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym. Dostępność placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami eliminuje bariery i daje równe szanse korzystania z aktywności rekreacyjnych i rozwijających. 2. Integracja społeczna: Plac zabaw tego typu sprzyja naturalnej integracji wśród dzieci o różnych zdolnościach. Takie otoczenie pozwala nawiązywać relacje, wzajemnie się uczyć i budować akceptację oraz zrozumienie. 3. Rozwój fizyczny i emocjonalny: Aktywność fizyczna jest niezwykle ważna dla zdrowego rozwoju dzieci. Dostępność placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami pozwala im na rozwijanie sprawności fizycznej, koordynacji oraz motoryki. To wpływa również na ich pewność siebie i poczucie własnej wartości. 4. Edukacja empatii: Dla dzieci bez niepełnosprawności, interakcje z rówieśnikami z różnymi potrzebami stanowią doskonałą okazję do nauki empatii, tolerancji i współczucia. Dzięki temu kształtuje się pokolenie bardziej wrażliwe na potrzeby innych. 5. Włączenie rodzin: Plac zabaw dla dzieci z niepełnosprawnościami tworzy przestrzeń, gdzie rodziny mogą spędzać czas razem, niezależnie od potrzeb i możliwości ich dzieci. To okazja do wzmacniania więzi rodzinnych i tworzenia pięknych wspomnień. 6. Prawa człowieka: Konwencja Praw Dziecka oraz inne międzynarodowe dokumenty nakładają obowiązek na państwa i społeczeństwa, by zapewniły dzieciom z niepełnosprawnościami pełne uczestnictwo w życiu społecznym. Dostępność placów zabaw dla dzieci z niepełnosprawnością jest zgodna z tymi wartościami. Ważnym elementem realizacji powinna być jednak konsultacja wybranych elementów placu zabaw z dziećmi, dla których jest tworzony. Podsumowując, dostępny plac zabaw jest kluczowym elementem budowania społeczeństwa opartego na wartościach równości, integracji i empatii. Taka inicjatywa przyczynia się do pełniejszego i bardziej zrównoważonego rozwoju każdego dziecka oraz całego społeczeństwa.
    Zespół Obradował w składzie: Magdalena Pietrusik-Adamska, Klaudia Tomczak- Łątkowska, Karolina Koczorowska-Siwik, Agnieszka Maciejewska

Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

  • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Magda Ignaszak, Agnieszka Hoffmann, Katarzyna Hełpa -Liszkowska , Tomasz Dworek, Andrzej Rataj, Włodzimierz Marciniak, Jacek Maleszka, Marcin Kondella, Marcin Pilarczyk, Maria Stachowiak Krzyżaniak, Jędrzej Kaczorowski
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE ŚW. ŁAZARZ
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: 1) Joanna Ellmann 2) Andrzej Janowski 3) Dorota Koszal 4) Janina Łukarska 5) Damian Marciniak 6) Tomasz Naradowski 7) Maciej Nowak 8) Marcin Pakuła 9) Szymon Pawelczyk 10) Jakub Skurzyński 11) Amadeusz Smirnow
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak
  • Administrator Osiedla - OSIEDLE WILDA
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Dorota Bonk-Hammermeister, Jan Felcyn, Anna Gawrysiak-Knez, Halina Górecka, Karolina Górska, Piotr Gładysiak, Jędrzej Krauze, Marian Krzywosz, Daniel Łubiński, Małgorzata Przygórska, Sylwia Stec, Zofia Magdalena Strańczyk
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.