Wygodniej i bezpieczniej rowerem po Starołęce
Kategoria
projekt rejonowy mały >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Wygodniej i bezpieczniej rowerem po Starołęce
Skrócony opis projektu
Kontraruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych Starołęki,
nowe stojaki rowerowe na osiedlu.
Opis projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa oraz komfortu poruszania się po ulicach Starołęki w strefach Tempo 30 oraz wprowadzenie udogodnień dla ruchu rowerowego:
Zastosowanie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych Starołęki ułatwi legalne i bezpieczne poruszanie się rowerem we wszystkich kierunkach, bez konieczności wjazdu na zatłoczone ulice.
Wykonanie zmian w organizacji ruchu na ulicach jednokierunkowych można oprzeć na istniejącym już i zaopiniowanym pozytywnie projekcie SOR dla obszarów:
- "strefa Tempo 30 między ul. Forteczna - Starołęcka - Romana Maya - Śliska" (ulice: Bystra, Romana Maya, Okopowa, droga serwisowa równoległa do ul. Fortecznej między ul. Romana Maya a Okopową).
Realizacja kontraruchów do wysokości dostępnych środków.
Postawienie stojaków rowerowych U-kształtnych w wybranej lokalizacji (2 szt.) zwiększy komfort i zachęca do poruszania się rowerem na terenie Starołęki.
Propozycja miejsca na stojaki rowerowe (z oznaczeniem nr ewid. działki miejskiej):
- Szkoła Podstawowa nr 63, ul. Starołęcka 142, dziedziniec przed wejściem głównym,
dz. nr 11/24/3/2
Realizacja całego projektu do wysokości dostępnych środków.
Zastosowanie kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych Starołęki ułatwi legalne i bezpieczne poruszanie się rowerem we wszystkich kierunkach, bez konieczności wjazdu na zatłoczone ulice.
Wykonanie zmian w organizacji ruchu na ulicach jednokierunkowych można oprzeć na istniejącym już i zaopiniowanym pozytywnie projekcie SOR dla obszarów:
- "strefa Tempo 30 między ul. Forteczna - Starołęcka - Romana Maya - Śliska" (ulice: Bystra, Romana Maya, Okopowa, droga serwisowa równoległa do ul. Fortecznej między ul. Romana Maya a Okopową).
Realizacja kontraruchów do wysokości dostępnych środków.
Postawienie stojaków rowerowych U-kształtnych w wybranej lokalizacji (2 szt.) zwiększy komfort i zachęca do poruszania się rowerem na terenie Starołęki.
Propozycja miejsca na stojaki rowerowe (z oznaczeniem nr ewid. działki miejskiej):
- Szkoła Podstawowa nr 63, ul. Starołęcka 142, dziedziniec przed wejściem głównym,
dz. nr 11/24/3/2
Realizacja całego projektu do wysokości dostępnych środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Na odcinkach jednokierunkowych ulic: Romana Maya, Bystra, Okopowa, droga serwisowa równoległa do ul. Fortecznej między ul. Romana Maya i Okopową.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
ulice objęte projektem to ulice dojazdowe, na gruntach miejskich, Mpzp Starołęka Mała cz. A (Tca), Mpzp rejonu Minikowa w Poznaniu część A2 (Ema2)Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Starołęki, mieszkańcy Poznania
Uzasadnienie realizacji projektu
Kontraruch rowerowy na ulicach jednokierunkowych to rozwiązanie bezpieczne i poprawiające komfort przemieszczania się rowerem po mieście, szczególnie na ulicach osiedlowych. Wprowadzenie kontraruchów legalizuje spontaniczne poruszanie się rowerzystów optymalną najkrótszą trasą, czytelne oznakowanie poprawia bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Możliwość poruszania się drogą równoległą do ul. Fortecznej we wszystkich kierunkach pozwoli na uniknięcie konieczności korzystania przez rowerzystów z ruchliwej i dziurawej ul. Fortecznej.
Postawienie stojaków rowerowych U-kształtnych w wybranych miejscach publicznych (szkoła, centrum sportowe) umożliwi bezproblemowe zaparkowanie roweru. Stojaki U-kształtne są bezpieczne i wygodne, umożliwiają zapięcie wszystkich typów rowerów za ramę, a nie za koło, które łatwo można odczepić. Nie wykrzywiają też kół, bo cały rower nie opiera się tylko na kole. W dobie rosnącego udziału rowerzystów w ruchu w wielu miejscach nie ma gdzie przypiąć rowerów, stąd propozycja zamontowania stojaków w proponowanych lokalizacjach.
Postawienie stojaków rowerowych U-kształtnych w wybranych miejscach publicznych (szkoła, centrum sportowe) umożliwi bezproblemowe zaparkowanie roweru. Stojaki U-kształtne są bezpieczne i wygodne, umożliwiają zapięcie wszystkich typów rowerów za ramę, a nie za koło, które łatwo można odczepić. Nie wykrzywiają też kół, bo cały rower nie opiera się tylko na kole. W dobie rosnącego udziału rowerzystów w ruchu w wielu miejscach nie ma gdzie przypiąć rowerów, stąd propozycja zamontowania stojaków w proponowanych lokalizacjach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Wyznaczenie kontraruchu na wymienionych ulicach (oznakowanie poziome i pionowe, inne wymagane elementy) – do wysokości środków | 48 000 |
stojaki rowerowe U-kształtne: 2 szt. | 2 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 2 000 |
Dodatkowe załączniki
SP 63 stojaki rowerowe | SP 63 stojaki.jpg |
Droga równoległa do ul. Fortecznej | Droga r_wnoleg_a do ul. Fortecznej.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do ZDM i Wydziału Oświaty. Wskazane ulice administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich. Dziedziniec przed wejściem głównym do szkoły tj. działka 11/24/3/2 znajduje się w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 63 im. Ksawerego Zakrzewskiego. WGN dodatkowo informuje, że negatywnie opiniuje część projektu związaną z ustawieniem stojaka rowerowego na nieruchomości oznaczonej ewidencyjnie jako: 11/01/13/2 ponieważ jest to teren administrowany przez ZKZL i nie ma możliwości realizacji projektu w trybie inwestorstwa zastępczego ponieważ nie jest to projekt związany z mieszkalnictwem.
Prosimy o zaopiniowanie projektu przez ZDM, Wydział Oświaty i MIR.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Michał Urbański w dniu 14.07.2023 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Przewidziana realizacji zadania do wysokości środków finansowych. Ostateczny zakres realizacji określony zostanie przez dokumentację zatwierdzoną przez MIR. Wycena projektu wyłącznie do zakresu realizacji w ramach ZDM.Zespół Obradował w składzie: Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński, Krystian SpychałaKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 2 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 48 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 5 300 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekty wszystkich ulic powinny spełniać wymagania Standardów Rowerowych dla Miasta Poznania oraz obowiązujących przepisów.Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak -
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie "Wg danych SIP: - AQUANET - ul Dolna Wilda - budowa sieci kanalizacji sanitarnej 5-05-15-112-1; projekt 2025-06-13 - 2028-02-19 przetarg 2028-02-19 - 2028-10-12 budowa 2028-10-12 - 2029-10-19."Zespół Obradował w składzie: ---- -
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie W zakresie obejmującym realizację projektu na terenie Szkoły Podstawowej nr 63, projekt jest rekomendowany do realizacji przez Wydział Oświaty.Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
- dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Oświaty
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STAROŁĘKA-MINIKOWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Arkadiusz Czarnecki, Małgorzata Danilewicz, Elżbieta Drzewiecka, Zbyszko GórnyKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak