Plac zabaw i boisko wielofunkcyjne
Kategoria
projekt rejonowy duży >
6 - Ogrody, Sołacz, Winiary, Wola
Nazwa projektu
Plac zabaw i boisko wielofunkcyjne
Skrócony opis projektu
Plac zabaw i boisko wielofunkcyjne na ulicy Dojazd 30, która pozbawiona jest miejsca rekreacji.
Opis projektu
Budowa placu zabaw i boiska jest stworzeniem bezpiecznej przestrzeni wypoczynku i rekreacji dla społeczności lokalnej. Dotychczas nie było takiego, ogólnodostępnego miejsca w okolicy. Wielofunkcyjne boisko i plac zabaw pozwoli na bezpieczne i aktywne spędzanie czasu, rozwój psychoruchowy oraz aktywizację i integrację społeczności. Utworzenie miejsca rekreacji wpłynie znacząco na dobrostan mieszkańców.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Dojazd 30Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
barakiPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy osiedla i okolicy
Uzasadnienie realizacji projektu
Wykonanie tego projektu wpłynie na zwiększenie integracji społeczności lokalnej i integracji międzypokoleniowej. Stworzy bezpieczną przestrzeń do wypoczynku i rekreacji.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt nie zakłada barier architektonicznych.
Dostęp nielimitowany czasowo.
Dostęp nielimitowany czasowo.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Przygotowanie projektu | 30 000 |
Przygotowanie podłoża placu zabaw | 99 000 |
Wykonanie podbudowy, dostawa i montaż nawierzchni i ogrodzenia | 267 000 |
Wyposażenia boiska i placu zabaw | 76 500 |
Transport i montaż wyposażenia boiska i placu zabaw | 22 100 |
SUMA: | 494 600 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 15 000 |
Dodatkowe załączniki
rzut terenu (Google Maps) | dojazd30 rzut.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami nie rekomenduje projektu do realizacji. Wskazany obszar w chwili obecnej objęty jest umową dzierżawy z Zarządem Komunalnych Zasobów Lokalowych. Ponadto, prowadzone jest postępowanie dotyczące wniesienia nieruchomości aportem do spółki ZKZL.
Dodatkowo spółka ZKZL poinformowała tut. Wydział, że na m.in. wskazanym terenie planowana jest budowa komunalnego osiedla mieszkalnego. Ponadto, tego typu inwestycja nie jest możliwa do powierzenia spółce ZKZL do realizacji w trybie inwestorstwa zastępczego.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
tak
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
tak
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Katarzyna Przybysz, Martin Radziwonka w dniu 04.07.2023 r.
Złożone odwołanie
Treść odwołania:
Teren osiedla baraków mieszkalnych przy ul. Dojazd jest w zarządzie/dzierżawa ZKZL. Jeśli wejdzie aportem do spółki to sytuacja prawna zmieni się, aczkolwiek sytuacja faktyczna nie ulegnie zmianie. ZKZL jest spółką w 100% miejską. Miasto Poznań nic nie traci a wręcz może zyskać jeśli na osiedlu gdzie mieszka sporo dzieci i młodzieży będzie miejsce do aktywnego i bezpiecznego wypoczynku. Plan budowy komunalnego osiedla mieszkalnego znany jest od bardzo dawna. Mieszkańcy osiedla wiedzą o tych planach od 40 lat i nadal mieszkają w barakach. Nie znany jest i niesprecyzowany termin rozbiórki baraków, wyprowadzki mieszkańców i zapewne nie stanie się to w ciągu najbliższych 10 lat.
W opinii podniesiono, że ZKZL nie może być inwestorem zastępczym. Plac zabaw powstał przy ulicy Nowotarskiej na Krzesinach przy komunalnych barakach mieszkalnych i został wybudowany przez ZKZL. Przy ulicy Dojazd sytuacja jest analogiczna. Inwestorem zastępczym może być inna spółka miejska np. PIM.
Właścicielem gruntu, placu zabaw i boiska będzie nadal Miasto Poznań. Nawet jeśli postanie projekt komunalnego osiedla mieszkalnego to teren boiska i placu zabaw może zostać w nim ujęte, jako teren rekreacyjny i dalej spełniać swoją rolę.
Decyzja ostateczna po odwołaniu: | |
---|---|
Projekt jest rekomendowany do realizacji
-
NIE
Uzasadnienie
Podtrzymano rekomendację negatywną
Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą
Spotkanie odwoławcze odbyło się 08.09.2023
Zespół Obradował w składzie
P. Pawełczak, B. Urbaniak, M. Grabowski
|