Bezpieczne przystanki "Okopowa" na ul. Fortecznej
Kategoria
projekt rejonowy duży >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Bezpieczne przystanki "Okopowa" na ul. Fortecznej
Skrócony opis projektu
Nowe chodniki, 2 progi wyspowe, oświetlenie przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu.
Opis projektu
Przesunięcie przejścia dla pieszych bliżej przystanku po północnej stronie ul. Fortecznej (w tej chwili pasy „wyprowadzają” pieszych w jezdnię ul. Okopowej).
Zainstalowanie pary progów wyspowych między przystankiem OKOP01 a przejściem dla pieszych przez ul. Forteczną.
Zainstalowanie 2 lamp oświetlających prawidłowo okolice przejścia tj. same pasy oraz miejsca na chodnikach, gdzie piesi oczekują na możliwość przejścia.
Zbudowanie chodnika doprowadzającego od pasów do przystanku po stronie północnej (OKOP01) z dodanymi dwoma krótkimi odnogami wyprowadzającymi do chodnika przy posesjach. W tej chwili legalnego dojścia do przystanku nie ma.
Doprowadzenie chodnika z Parku Rekreacji Starołęka Mała do przystanku „Okopowa” po południowej stronie ul. Fortecznej (OKOP02). Chodzi o krótki łącznik od placyku ze stojakami na rowery wprost do przystanku. Zapobiegnie to tworzeniu się „dzikiego przedeptu” po trawniku. Pod uwagę należy brać tutaj niewielki spadek terenu (przystanek znajduje się wyżej). Konieczne jest, zgodne z przepisami, wyprofilowanie spadku chodnika oraz dodanie poręczy na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Elementy towarzyszące do poprawy w tej lokalizacji:
lepsze wyprofilowanie łuku jezdni na wylocie ul. Okopowej w ul. Forteczną od strony północno-zachodniej, tak aby wyjazd z ul. Okopowej „pod górkę” był bardziej bezpieczny.
uporządkowanie fragmentu terenu za analogicznym łukiem od strony północno-wschodniej tego skrzyżowania poprzez nasadzenie zieleni niskiej, nieograniczającej widoczności dla kierujących.
Realizacja projektu - do wysokości dostępnych środków
Zainstalowanie pary progów wyspowych między przystankiem OKOP01 a przejściem dla pieszych przez ul. Forteczną.
Zainstalowanie 2 lamp oświetlających prawidłowo okolice przejścia tj. same pasy oraz miejsca na chodnikach, gdzie piesi oczekują na możliwość przejścia.
Zbudowanie chodnika doprowadzającego od pasów do przystanku po stronie północnej (OKOP01) z dodanymi dwoma krótkimi odnogami wyprowadzającymi do chodnika przy posesjach. W tej chwili legalnego dojścia do przystanku nie ma.
Doprowadzenie chodnika z Parku Rekreacji Starołęka Mała do przystanku „Okopowa” po południowej stronie ul. Fortecznej (OKOP02). Chodzi o krótki łącznik od placyku ze stojakami na rowery wprost do przystanku. Zapobiegnie to tworzeniu się „dzikiego przedeptu” po trawniku. Pod uwagę należy brać tutaj niewielki spadek terenu (przystanek znajduje się wyżej). Konieczne jest, zgodne z przepisami, wyprofilowanie spadku chodnika oraz dodanie poręczy na potrzeby osób niepełnosprawnych.
Elementy towarzyszące do poprawy w tej lokalizacji:
lepsze wyprofilowanie łuku jezdni na wylocie ul. Okopowej w ul. Forteczną od strony północno-zachodniej, tak aby wyjazd z ul. Okopowej „pod górkę” był bardziej bezpieczny.
uporządkowanie fragmentu terenu za analogicznym łukiem od strony północno-wschodniej tego skrzyżowania poprzez nasadzenie zieleni niskiej, nieograniczającej widoczności dla kierujących.
Realizacja projektu - do wysokości dostępnych środków
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Starołęka, ul. Forteczna, przy skrzyżowaniu z ul. OkopowąInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Forteczna + pas drogowy przy skrzyżowaniu z Okopową, północna część terenu Parku Rekreacji Starołęka Mała, rejon przystanków autobusowych na ul. Fortecznej OKOP01, OKOP02. Oznaczenie geodezyjne: obręb 11 arkusz 07 działki 95/2, 67/11. Własność: Miasto Poznań, zarządca terenu: ZDM Poznań, WJPM/ZZMPotencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy osiedla Starołęka, mieszkańcy Poznania (pasażerowie i przechodnie)
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulica Forteczna jest drogą o dużym natężeniu ruchu, przebiega przez teren zabudowy mieszkaniowej, są tam zlokalizowane również przystanki autobusowe. Przejście dla pieszych na wysokości skrzyżowania Forteczna/Okopowa jest głównym traktem pieszym w tej okolicy. Realizacja projektu ma za zadanie zwiększenie bezpieczeństwa uczestników ruchu oraz uporządkowanie przestrzeni w tym rejonie poprzez:
- oświetlenie przejścia dla pieszych poprawiające widoczność pieszych po zmroku
- zwiększenie bezpieczeństwa pieszych - poprzez spowolnienie ruchu pojazdów za pomocą progów wyspowych przed przejściem dla pieszych
- przesunięcie przejścia tak, by nie prowadziło ono pieszych wprost na jezdnię ul. Okopowej
- wybudowanie brakującego odcinka chodnika prowadzącego do przystanku po północnej stronie (OKOP01)
- lepsze wyprofilowanie wylotu ul. Okopowej w ul. Forteczną od strony północnej umożliwiające kierowcom bezpieczny wjazd w ul. Forteczną
- dodanie chodników łącznikowych przy obydwu przystankach pozwalających legalnie poruszać się pieszym, bez ryzyka niszczenia zieleni w pasie drogowym.
- oświetlenie przejścia dla pieszych poprawiające widoczność pieszych po zmroku
- zwiększenie bezpieczeństwa pieszych - poprzez spowolnienie ruchu pojazdów za pomocą progów wyspowych przed przejściem dla pieszych
- przesunięcie przejścia tak, by nie prowadziło ono pieszych wprost na jezdnię ul. Okopowej
- wybudowanie brakującego odcinka chodnika prowadzącego do przystanku po północnej stronie (OKOP01)
- lepsze wyprofilowanie wylotu ul. Okopowej w ul. Forteczną od strony północnej umożliwiające kierowcom bezpieczny wjazd w ul. Forteczną
- dodanie chodników łącznikowych przy obydwu przystankach pozwalających legalnie poruszać się pieszym, bez ryzyka niszczenia zieleni w pasie drogowym.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt uwzględnia potrzeby osób niepełnosprawnych (zapewnienie możliwości poruszania się osobom na wózkach inwalidzkich, osobom niewidomym i niedowidzącym)
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
- projekt budowlany | 60 000 |
- oświetlenie przejścia dla pieszych - 2 lampy | 60 000 |
-wybudowanie odcinków chodników szerokości 2 m i długości łącznej ok. 50 mb,
korekta łuku na skrzyżowaniu Okopowa - Forteczna |
310 000 |
- 2 progi wyspowe (poduszki berlińskie) na ul. Fortecznej przed przejściem dla pieszych, znak pionowy A11-a "próg zwalniający"
|
62 000 |
- nasadzenia niskiej roślinności w pasie drogowym na skrzyżowaniu Forteczna/Okopowa (klomb) | 8 000 |
SUMA: | 500 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 30 000 |
Dodatkowe załączniki
Przej_cie dla pieszych | Przej_cie dla pieszych.jpg |
skrzy_owanie Forteczna-Okopowa | skrzy_owanie Forteczna-Okopowa.jpg |
Rysunek do PBO2024 Forteczna | Rysunek do PBO2024 Forteczna .png |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Pas drogowy ul. Fortecznej znajduje się w administracji Zarządu Dróg Miejskich. Przystanki autobusowe leżą w gestii Zarządu Transportu Miejskiego. Zgodnie z załącznikiem graficznym do zgłoszenia fragment nowego chodnika projektowany jest na działce powierzonej Zarządowi Zieleni Miejskiej (obręb Starołeka, arkusz 07, działka 67/11). Zwracamy się z prośbą o zaopiniowane projektu przez ww. jednostki i MIR.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 12.07.2023r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. 1. Ze względu na brak chodników (istniejące mają szerokość około 1m i z powodu braku wystarczającej szerokości pasa drogowego nie jest możliwe ich poszerzenie) przyjęcie zadania wymaga wyrażenia zgody MIR na wprowadzenie „Strefy zamieszkania” na drodze serwisowej. 2. Projekt będzie obejmował: a. wyznaczenie przejścia w nowej lokalizacji wraz z jego oświetleniem, b. wykonanie chodnika szerokości min. 1,8m netto po obu stronach jezdni dołączenie jego do istniejącego chodnika po stronie południowej i do platformy przystankowej po stronie północnej c. korektę geometrii w minimalnym zakresie (prawdopodobnie łuki jezdni). Przewidziana realizacji zadania do wysokości środków finansowych. Ostateczny zakres realizacji określony zostanie przez opracowaną dokumentację wraz z warunkami wydanymi przez MIR (z zachowaniem warunków w wydanej opinii).Zespół Obradował w składzie: Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński, Rafał Krzyżanowski, Maciej HeilmanKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - tak - ZDM" Proszę o ponowne zaopiniowanie projektu PBO24 nr 23 - Bezpieczne przystanki "Okopowa" na ul. Fortecznej. Wydana opinia powinna dotyczyć: wyrażenia zgody MIR na wprowadzenie „Strefy zamieszkania” na drodze serwisowej. Z poważaniem, Zespół ds. opiniowania Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego MIR: Opiniujemy pozytywnie Z poważaniem Maciej Teresiak- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 150 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
zarządca terenu
:
Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Poprawa bezpieczeństwa i wygody uczestników ruchuZespół Obradował w składzie: Magdalena Centlewska Piotr Górniak Łukasz Bandosz Michał PodeszwaKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 387 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 30 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zapewni poprawę bezpieczeństwa na przedmiotowym skrzyżowaniu.Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak -
dodatkowa rekomendacja:
Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
Karta Oceny Projektu Uzasadnienie Brak uwag ze strony PIM.Zespół Obradował w składzie: ----
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STAROŁĘKA-MINIKOWO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Arkadiusz Czarnecki, Małgorzata Danilewicz, Elżbieta Drzewiecka, Zbyszko GórnyKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak