Ożywienie boiska na Gospodarskiej
Kategoria
projekt rejonowy mały >
4 - Głuszyna, Krzesiny-Pokrzywno-Garaszewo, Starołęka-Minikowo, Szczepankowo-Spławie-Krzesinki
Nazwa projektu
Ożywienie boiska na Gospodarskiej
Skrócony opis projektu
Zagospodarowanie i przywrócenie mieszkańcom boiska przy ulicy Gospodarskiej.
Opis projektu
Projekt zakłada zagospodarowanie i przywrócenie mieszkańcom zaniedbanego boiska przy ulicy Gospodarskiej.
Celem jest stworzenie miejsca spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu dla dzieci młodzieży i dorosłych.
W ramach projektu mogą być zainstalowane np.: ławki, kosze na śmieci, oświetlenie solarne (LED) oraz urządzenia do aktywności fizycznej np: karuzela integracyjna (dostępna dla osób z niepełnosprawnościami), zestaw do wspinania czy trampolina.
Urządzenie te będą zamontowane na bezpiecznej nawierzchni, która zamortyzuje każdy upadek. Do tego celu zostaną wykorzystane płytki elastyczne, bardzo trwałe, łatwe w utrzymaniu czystości i odporne na warunki atmosferyczne.
Realizacja do wysokości środków.
Celem jest stworzenie miejsca spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu dla dzieci młodzieży i dorosłych.
W ramach projektu mogą być zainstalowane np.: ławki, kosze na śmieci, oświetlenie solarne (LED) oraz urządzenia do aktywności fizycznej np: karuzela integracyjna (dostępna dla osób z niepełnosprawnościami), zestaw do wspinania czy trampolina.
Urządzenie te będą zamontowane na bezpiecznej nawierzchni, która zamortyzuje każdy upadek. Do tego celu zostaną wykorzystane płytki elastyczne, bardzo trwałe, łatwe w utrzymaniu czystości i odporne na warunki atmosferyczne.
Realizacja do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Spławie, ul. GospodarskaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Obręb 9 Spławie, Akrusz 23, Działka 2/2, Teren boiska przy ul. GospodarskiejPotencjalni odbiorcy projektu
Beneficjentami projektu są dzieci, rodziny z dziećmi, młodzież i dorośli z wszystkich grup wiekowych.
Uzasadnienie realizacji projektu
W ostatnim czasie nasze Osiedle dynamicznie się rozwija i zyskało wielu mieszkańców. Brakuje jednak miejsc do spędzania wolnego czasy dla młodzieży. Ponadto wszystkie nowe i planowane inwestycje zlokalizowane są w Centrum Osiedla, a na Spławiu nie ma możliwości aktywnego spędzenia czasu wolnego.
Stworzenie miejsca do spotkań zaktywizuje lokalną społeczność. Przywróci do użytku zaniedbane tereny rekreacyjne.
Zachęci dzieci, młodzież i dorosłych do aktywności fizycznej i spędzania wolnego czasu na powietrzu. Jest to także doskonała okazja, żeby oderwać wszystkich od wszechobecnych ekranów telefonów i komputerów.
Stworzenie miejsca do spotkań zaktywizuje lokalną społeczność. Przywróci do użytku zaniedbane tereny rekreacyjne.
Zachęci dzieci, młodzież i dorosłych do aktywności fizycznej i spędzania wolnego czasu na powietrzu. Jest to także doskonała okazja, żeby oderwać wszystkich od wszechobecnych ekranów telefonów i komputerów.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego, uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami i będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy w możliwie najszerszym zakresie. Projekt przeciwdziała wykluczeniu społecznemu i sprzyja integracji międzyludzkiej. .
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Zagospodarowanie przestrzeni, budował ławek, elementów małej architektury, oświetlnia i zagospodarowanie zieleni. | 50 000 |
SUMA: | 50 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 12 000 |
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Informujemy, iż ewentualna realizacja projektu będzie możliwa pod warunkiem pozytywnego zaopiniowania i wyrażenia zgody na realizację przez Zarząd Zieleni Miejskiej. Tut. Wydział nie ma podstawy do realizacji w trybie inwestorstwa zastępczego. Ponadto informujemy, iż ewentualna realizacja będzie możliwa wyłącznie na części nieruchomości, na której znajduje się boisko. Pozostała część działki 09/23/2/2 objeta jest umowami dzierżawy na cele rolnicze i znajduje się na wyznaczonych w obowiązującym mpzp terenach rolniczych. Jednocześnie informujemy, że zgłoszony jest także inny projekt PBO (zgłoszenie 132) obejmujący przedmiotową nieruchomość. Zwracamy się z prośbą o uzupełniające opinie MPU.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
tak
:: Opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zwracamy się z prośbą o zaopiniowanie projektu przez MPU.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 14.07.2023r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie ZZM rekomenduje projektu do dalszego procedowania. Realizacja do wysokości środków.Zespół Obradował w składzie: Julia Syska-Wieczorek, Monika Sobczak, Jarosław Wojciechowski, Wojciech PotapowiczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 50 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 12 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 50 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 12 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Działka ewidencyjna nr 2/2, ark. 23, obr. Spławie, wskazana jako obszar koncepcji zagospodarowania i przywrócenia mieszkańcom zaniedbanego boiska przy ulicy Gospodarskiej, jedynie w części znajduje się w granicach opracowywanego mpzp „Spławie - rejon ulicy Dobrepole” część A w Poznaniu. Dotychczasowe zapisy planu wskazują na tym terenie funkcję usług sportu i rekreacji (US). W obowiązującym Studium (Uchwała nr LXXXVIII/1670/VIII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 11 lipca 2023 r.) obszar ten położony jest na terenie przeznaczonym pod zabudowę mieszkalną jednorodzinną (MN) z jednoczesnym zachowaniem i wzbogacaniem wytworzonych w strukturze osiedli terenów zieleni, z możliwością wprowadzania na nich obiektów sportowo-rekreacyjnych. Projekt mpzp nie przeszedł procedury formalno-prawnej, a jego ustalenia mogą jeszcze ulegać zmianom. Nie należy on do grupy planów priorytetowych, w związku z czym jego procedowanie jest od dłuższego czasu wstrzymane. Ustalenia planu wymagają aktualizacji na dalszym etapie prac. Pozostała część ww. działki to tereny rolnicze z wodami powierzchniowymi śródlądowymi w klinie zieleni (1Kz-R/WS) w granicach obowiązującego mpzp "Wschodni klin zieleni C" w Poznaniu (Uchwała RMP nr LIV/723/V/2009 z dnia 12 maja 2009 r.). Dodatkowo wskazany obszar znajduje się w zasięgu czwartorzędowego zbiornika wód podziemnych - dolina kopalna wielkopolska, dla którego ustala się zachowanie dotychczasowego sposobu zagospodarowania i zakazuje się lokalizacji budynków. Obowiązujące Studium wskazuje tu również tereny wyłączone z zabudowy, tereny zieleni nieurządzonej (ZO). Miejska Pracowania Urbanistyczna opiniuje ww. projekt PBO pozytywnie, w granicach opracowywanego mpzp „Spławie - rejon ulicy Dobrepole” część A w Poznaniu. Realizacja tej koncepcji powinna być jednak ograniczona do zachodniej części działki- zgodnie z ustaleniami obowiązującego Studium.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych -
dodatkowa rekomendacja:
Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt zakłada zagospodarowanie i przywrócenie mieszkańcom zaniedbanego boiska przy ulicy Gospodarskiej. Celem jest stworzenie miejsca spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu dla dzieci młodzieży i dorosłych. W ramach projektu zainstalowane będą ławki, kosze na śmieci, oświetlenie solarne (LED) oraz urządzenia do aktywności fizycznej np: karuzela integracyjna (dostępna dla osób z niepełnosprawnościami), zestaw do wspinania czy trampolina. Urządzenie te będą zamontowane na bezpiecznej nawierzchni, która zamortyzuje każdy upadek. Do tego celu zostaną wykorzystane płytki elastyczne, bardzo trwałe, łatwe w utrzymaniu czystości i odporne na warunki atmosferyczne.. Wskazany teren teren inwestycji - działka nr: 2/2, ark. 23, ob. Spławie przy ul. Gospodarskiej: • część zachodnia działki objęta jest mpzp „Wschodni klin zieleni C” w Poznaniu i na rysunku planu oznaczona symbolem 1Kz-R/WS – są to tereny rolnicze z wodami powierzchniowymi śródlądowymi w klinie zieleni. Plan w § 8 ust. 1 pkt a) w zakresie szczegółowych parametrów i wskaźników zagospodarowania ustala zachowanie dotychczasowego sposobu zagospodarowania. W zakresie zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego dopuszcza się lokalizację obiektów małej architektury (§ 4 ust. 3 pkt a). Ponadto na terenie 1Kz-R/WS dopuszcza się lokalizację linii WN-110 kV, zgodnie z rysunkiem planu; • część zachodnia działki nie jest objęta mpzp. Ewentualna realizacja inwestycji będzie możliwa wyłącznie na części nieruchomości, na której znajduje się boisko. Jeżeli część teren jest objętym mpzp: możliwość „ożywienia boiska” poprzez realizację obiektów małej architektury. Natomiast, jeżeli zmiana zagospodarowania dotyczy części terenu nieobjętego mpzp, może wystąpić konieczność uzyskania decyzji o warunkach zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, w zależności od ostatecznego zakresu inwestycji.Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
-
dodatkowa rekomendacja:
KDO przy Wydziale Klimatu i Środowiska
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie KDO ds. środowiska opiniuje projekt pozytywnie, z poniższymi zastrzeżeniami. Dla zmniejszenia negatywnego oddziaływania na przyrodę i zwiększenia bioróżnorodności: - wszelkie prace budowlane oraz instalowanie obiektów małej architektury powinny być przeprowadzone bez usuwania drzew i krzewów, i bez uszkadzania ich części nadziemnych oraz korzeni. - należy wprowadzić, tak jak już w wielu parkach w Poznaniu, strefowanie m.in. poprzez wyznaczenie obszarów stanowiących małe enklawy przyrody, gdzie usuwanie liści, koszenie itp. byłoby ograniczone. - pnie uschniętych drzew, które są wycinane, powinny pozostać na miejscu.Zespół Obradował w składzie: KDO ds. środowiska
Opinie Rad Osiedli:
- Administrator Osiedla - OSIEDLE SZCZEPANKOWO-SPŁAWIE-KRZESINKI