Dostępny Park Chopina i Stary Rynek


Kategoria
Projekt ogólnomiejski duży
Nazwa projektu
Dostępny Park Chopina i Stary Rynek
Skrócony opis projektu
Skrót dla wszystkich do Urzędu Miasta, Starego Rynku przez Park Chopina.
Opis projektu
Projekt zakłada zamianę części schodów prowadzących od strony ul. Wrocławskiej do Parku Chopina na rampę, dzięki czemu umożliwiony zostanie dostęp do Parku Chopina i skrócenie drogi do Urzędu Miasta Poznania wszystkim mieszkańcom. Obecnie sąsiednia ul. Lewandowskiej jest niedostępna dla rowerzystów, dlatego projekt zakłada też dopuszczenie ruchu rowerowego na tym 1 fragmencie Parku Chopina- umożliwienie przejazdu rowerem w tej relacji - wejście od Wrocławskiej - przejście na dziedziniec Urzędu Miasta.
W efekcie uzyskamy poprawę dostępności Parku Chopina dla wszystkich poznaniaków, poprawę dostępu do Urzędu Miasta i Starego Rynku i poprawę warunków jazdy rowerem dla mieszkańców dojeżdżających do domów, poznaniaków jadących tędy do pracy poznaniaków załatwiających sprawy m.in. w Urzędzie Miasta.

W ramach projektu wprowadzone będą:
-zamiana części schodów na rampę przy wejściu do Parku Chopina od ul. Wrocławskiej
-dopuszczenie przejazdu rowerem we fragmencie Parku Chopina w relacji wejście od Wrocławskiej - przejście na dziedziniec UM
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Park Chopina

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

0
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Starego Miasta, poznaniacy chcący dostać się do Urzędu Miasta i na Stary Rynek, załatwiający tu sprawy, osoby o ograniczonej mobilności, osoby z małymi dziećmi w wózkach.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt zakłada poprawę dostępności Parku Chopina dla wszystkich poznaniaków, poprawę dostępu do Urzędu Miasta i Starego Rynku i poprawę warunków jazdy rowerem dla mieszkańców dojeżdżających do domów, poznaniaków jadących tędy do pracy poznaniaków załatwiających sprawy m.in. w Urzędzie Miasta dzięki likwidacji barier architektonicznych i ograniczeń przejazdu na tej bardzo ważnej relacji.
Dzięki wprowadzeniu tych udogodnień w tym brakującym, bardzo istotnym miejscu mieszkańcy zyskają wygodny skrót. Będą mogli ominąć zatłoczoną wrocławską i nierówny bruk na Za bramką lub Szkolnej.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Projekt zwiększa dostępność Parku Chopina, Urzędu Miasta i tworzy wygodne, szybkie dojście do Starego Rynku dla osób o ograniczonej mobilności, osób z wózkami z małymi dziećmi, osób na rowerach i innych środkach mobilności indywidualnej. Projekt likwiduje bariery architektoniczne w centrum miasta, pozwala optymalniej wykorzystywać przestrzeń w mieście.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Wprowadzenie rampy zamiast części schodów + dopuszczenie ruchu rowerowego w części Parku Chopina
50 000
SUMA: 50 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 0
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Bogumiła Socha
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do kolejnego etapu. Park Chopina znajduje się w administracji Zarządu Zieleni Miejskiej. Zwracamy się z prośbą o zaopiniowanie projektu przez ZZM, MIR i MPU.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Teren znajduje się w granicach opracowywanego mpzp, w związku z czym zwracamy się z prosbą o zaopiniowanie projektu przez MPU.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 10.07.2023r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Zieleni Miejskiej (ZZM)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie ZZM rekomenduje projekt do dalszego procedowania w zakresie parku im. F. Chopina.
    Zespół Obradował w składzie: Julia Syska-Wieczorek, Monika Sobczak, Jarosław Wojciechowski, Wojciech Potapowicz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 0 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 150 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Przedstawiony projekt zlokalizowano na terenie Parku F. Chopina wpisanego do rejestru zabytków pod nr A028 decyzją z dnia 16.04.1966 r. oraz na terenie zespołu urbanistyczno-architektonicznego Stare Miasto wpisanego do rejestru zabytków pod nr A 225 decyzją z dnia 04.06.1979 r. Realizacja prac będzie możliwa po przedstawieniu oraz zaakceptowaniu kompleksowego projektu poprawy funkcjonalności i uzyskaniu pozwolenia konserwatorskiego. Park Chopina jest obecnie dostępny dla osób z niepełnosprawnościami od strony ul. J. Lewandowskiej, a także od strony dziedzińca Urzędu Miasta. Miejski Konserwator Zabytków rekomenduje projekt pod warunkiem wykonywania prac w obrębie schodów prowadzących od strony ul. Wrocławskiej, bez ingerencji w istniejącą zieleń Parku F. Chopina.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Nogalska, Magdalena Garczarczyk, Agnieszka Jakubowska, Jacek Maleszka
  • dodatkowa rekomendacja: Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest na obszarze objętym obowiązującym mpzp „Obszar Staromiejski” w Poznaniu oraz na terenie projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Stare Miasto” w Poznaniu. Zapisy projektu planu dopuszczają realizację ścieżek pieszych i rowerowych umożliwiających połączenie Parku Chopina z dziedzińcem Urzędu Miasta Poznania. W związku z powyższym inwestycja określona jako Dostępny Park Chopina i Stary Rynek jest zgodna z projektem planu.
    Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych
  • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Projekt zasadny z punktu widzenia dostępności.
    Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak
  • dodatkowa rekomendacja: Wydział Urbanistyki i Architektury (WUiA)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Skrót dla wszystkich do Urzędu Miasta, Starego Rynku przez Park Chopina. Projekt zakłada zamianę części schodów prowadzących od strony ul. Wrocławskiej do Parku Chopina na rampę, dzięki czemu umożliwiony zostanie dostęp do Parku Chopina i skrócenie drogi do Urzędu Miasta Poznania wszystkim mieszkańcom. Obecnie sąsiednia ul. Lewandowskiej jest niedostępna dla rowerzystów, dlatego projekt zakłada też dopuszczenie ruchu rowerowego na tym 1 fragmencie Parku Chopina- umożliwienie przejazdu rowerem w tej relacji - wejście od Wrocławskiej - przejście na dziedziniec Urzędu Miasta. W efekcie uzyskamy poprawę dostępności Parku Chopina dla wszystkich poznaniaków, poprawę dostępu do Urzędu Miasta i Starego Rynku i poprawę warunków jazdy rowerem dla mieszkańców dojeżdżających do domów, poznaniaków jadących tędy do pracy poznaniaków załatwiających sprawy m.in. w Urzędzie Miasta. W ramach projektu wprowadzone będzie: -zamiana części schodów na rampę przy wejściu do Parku Chopina od ul. Wrocławskiej -dopuszczenie przejazdu rowerem we fragmencie Parku Chopina w relacji wejście od Wrocławskiej - przejście na dziedziniec UM. Wskazany teren Nieruchomość objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego „Obszar Staromiejski w Poznaniu”. Działki na rysunku planu oznaczone są symbolami: • nr 12 część, ark. 29, obręb Poznań – OsA175/Za5 - Na wskazanym terenie ustala się obowiązek utrzymania i/lub wprowadzenia tylko publicznej zieleni urządzonej. • nr 5/1, 8, 9, ark. 29, obręb Poznań - OsB071/Ka14 - ustala się obowiązek utrzymania i/lub wprowadzenia tylko elementów systemu komunikacji miejskiej, w tym urządzeń technicznych związanych z prowadzeniem i zabezpieczeniem ruchu, niezbędnych dla funkcjonowania: placu miejskiego i/lub ulicy wyłącznie ruchu pieszego. na wskazanym odcinku ulicy muszą być zapewnione w pierwszej kolejności optymalne, z punktu widzenia potrzeb i wygody przechodniów, warunki ruchu pieszego; dostęp tylko pojazdów alarmowych w akcji, pojazdów porządkowych w określonych dniach i godzinach, dostawczych pojazdów samochodowych w określonych godzinach, oraz rowerów i wózków inwalidzkich. • nr 10 i 11, ark. 29, obręb Poznań - OsA161/Uz3 - ustala się obowiązek utrzymania i/lub wprowadzenia funkcji usługowych: kultury, administracji publicznej i organizacji wyższej użyteczności.
    Zespół Obradował w składzie: Joanna Sumisławska, Beata Horoszko-Makarska, Agnieszka Walczak, Bartosz Putz

Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

  • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Magda Ignaszak, Agnieszka Hoffmann, Katarzyna Hełpa -Liszkowska , Tomasz Dworek, Andrzej Rataj, Włodzimierz Marciniak, Jacek Maleszka, Marcin Kondella, Marcin Pilarczyk, Maria Stachowiak Krzyżaniak, Jędrzej Kaczorowski
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.