Bezpieczna rowerowa Dolna Wilda


Kategoria
projekt rejonowy mały > 10 - Świerczewo, Wilda, Zielony Dębiec
Nazwa projektu
Bezpieczna rowerowa Dolna Wilda
Skrócony opis projektu
Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych poprzez przesunięcie latarni stojących na środku drogi
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa ruch rowerowego i pieszo na ciągu pieszo-rowerowym na ul. Dolna Wilda. Na odcinku od skrzyżowania z ul. Hetmańską do skrzyżowania z ul. Piastowską na ciągu pieszo-rowerowym stoi kilka lamp oświetlenia ulicznego, które należy przesunąć na pobocze z zachowaniem skrajni.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Dolna Wilda

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

ciąg pieszo - rowerowy
Potencjalni odbiorcy projektu
Mieszkańcy Poznania poruszający się rowerami, hulajnogami i pieszo.
Uzasadnienie realizacji projektu
Proponowany projekt w PBO wpisuje się w realizację Programu Rowerowego Miasta Poznania. Dzięki realizacji zaproponowanych inwestycji poprawi się komfort i bezpieczeństwo ruchu rowerowego, a co za tym idzie więcej mieszkańców Poznania będzie mogło dojeżdżać do pracy i szkół na rowerach.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Usunięcie latarni ze środka ciągu pieszo - rowerowego poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Przesunięcie latarni 50 000
SUMA: 50 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Natalia Janowska
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do ZDM. Ulica Dolna Wilda wraz z chodnikiem ze ścieżką rowerową administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich, w związku z powyższym, prosimy ww. jednostkę i MIR o zaopiniowanie projektu.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka i Michał Urbański 07.07.2023 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
    Decyzja ostateczna po odwołaniu:
    Projekt jest rekomendowany do realizacji - NIE
    Uzasadnienie Podtrzymano rekomendację negatywną
    Udokumentowanie kontaktu z Wnioskodawcą Wnioskodawczyni zrezygnowała z udziału w spotkaniu odwoławczym zaplanowanym na 11.09.2023 r.
    Zespół Obradował w składzie P.Pawełczak, P.Libicki, P.Gowin-Sikora, D.Koziński
    Decyzja podjęta w pierwszym etapie:
    Projekt NIE jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Złożone odwołanie
    Treść odwołania: Projekt jest zgodny z zasadami PBO i nie ma podstaw, aby nie dopuścić go do głosowania. W uzasadnieniu wskazano na niezgodność projektu z par. 3 ust. 14 pkt 2 Zasad - "część terenu nie znajduje się w zasobie Miasta Poznań". Tymczasem słupy w rejonie ul. Piastowskiej znajdują się na działce 16/1, której właścicielem i władającym jest Miasto Poznań i która stanowi część pasa drogowego drogi publicznej. Natomiast słupy w rejonie ul. Hetmańskiej znajdują się na działkach Skarbu Państwa, którymi administruje Miasto Poznań i które stanowią część pasa drogowego drogi wojewódzkiej. Wskazany w uzasadnieniu par. 3 ust. 14 pkt 2 wprost wskazuje, że projekt inwestycyjny może być realizowany na działkach w zasobie Skarbu Państwa we władaniu Miasta - ten warunek jest spełniony. W uzasadnieniu wskazano również, że realizacja projektu wymaga "współpracy instytucjonalnej". Przebudowa oświetlenia w pasie drogowym nie jest działaniem wymagającym "współpracy instytucjonalnej" w rozumieniu zasad PBO, tylko standardowego dla każdego procesu inwestycyjnego uzgodnienia z gestorami sieci.
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: nie
    Uzasadnienie Kolizja słupów zlokalizowanych w ciągu pieszo-rowerowym występuje na dwóch odcinkach – pierwszy w rejonie ulicy Piastowskiej (3 słupy) oraz w rejonie ulicy Hetmańskiej (2 słupy). Oświetlenie ulicy w całości stanowi majątek Enea Oświetlenie. Ponadto zaznaczyć należy, że lampy w rejonie ulicy Hetmańskiej zlokalizowane są na nieruchomościach nie administrowanych przez Miasto Poznań. Pomimo słusznego celu związanego z poprawą bezpieczeństwa ruchu w ciągu pieszo-rowerowym w ocenie ZDM zgłoszony projekt wymaga współpracy instytucjonalnej jak również część terenu wskazanego w zgłoszeniu nie znajduje się w zasobie Miasta Poznania i nie może zostać poddany pod głosowanie (par. 3, ust. 14, pkt 2) oraz par.3, ust. 16, pkt. 6) Załącznika nr 1 do uchwały nr LXXXI/1477/VII/2023 Rady Miasta Poznania z dnia 28 marca 2023 r.).
    Zespół Obradował w składzie: Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński, Maciej Heilman
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - tak
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - tak
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - nie dotyczy
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 50 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - NIE OKREŚLONO KOSZTÓW
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
  • dodatkowa rekomendacja: Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Uzasadnienie Projekty wszystkich ulic powinny spełniać wymagania Standardów Rowerowych dla Miasta Poznania oraz obowiązujących przepisów.
    Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak
  • dodatkowa rekomendacja: Poznańskie Inwestycje Miejskie (PIM)
    Karta Oceny Projektu
    Uzasadnienie "Wg danych SIP: - AQUANET - skrzyżowanie ul. Dolna Wilda i ul. Piastowskiej - budowa sieci kanalizacji sanitarnej 5-05-15-111-1; projekt 2024-03-06 - 2027-09-06 przetarg 2027-09-06 - 2028-05-21 budowa 2028-05-21 - 2029-09-20 ."
    Zespół Obradował w składzie: ----

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.