Literacka przyjazna mieszkańcom
Kategoria
projekt rejonowy duży >
2 - Kiekrz, Krzyżowniki-Smochowice, Podolany, Strzeszyn
Nazwa projektu
Literacka przyjazna mieszkańcom
Skrócony opis projektu
Budowa brakującego odcinka chodnika, nowa roślinność, mała architektura, stacja naprawy rowerów.
Opis projektu
Projekt zakłada separację ruchu rowerowego i pieszego wzdłuż ul. Literackiej od ul. Hezjoda do ul. Wiencka przez budowę brakującego odcinka chodnika. Pojawić się ma nowa roślinność i domki dla owadów. Ustawione będą elementy małej architektury, np. stojaki rowerowe, stacja naprawy rowerów, ławki czy podpórki dla oczekujących na przystankach, w razie potrzeby słupki uniemożliwiające nielegalne parkowanie, itp. Ponadto pojawią się elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Przy przystanku “Puszkina”, “Strzeszyn Grecki” oraz “Hezjoda”, zostaną ustawione stojaki rowerowe tworząc punkty przesiadkowy “bike&ride”. Realizacja do wysokości środków.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. LiterackaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
brakPotencjalni odbiorcy projektu
wszyscy mieszkańcy osiedla Strzeszyn i Poznania, poruszający się ul. Literacką
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulica Literacka jest ważną ulicą, rozbudowującego się osiedla Strzeszyn, będąc jednym z jego głównych ciągów komunikacyjnych. W związku z intensywną zabudową zwiększa się ilość mieszkańców, a wraz z tym rośnie ilość użytkowników ul. Literackiej. Sytuacja ta wymaga szczególnego zadbania o bezpieczeństwo pieszych.
Na odcinku od ul.Hezjoda do ul.Wiencka istnieje obecnie chodnik. Ze względu na intensywny ruch samochodowy, korzystają z niego także m.in. rowerzyści. Wzdłuż tego ciągu komunikacyjnego zlokalizowane są przedszkole i żłobek. Jest to jedna z głównych tras wiodących do popularnej drogi rowerowej na ul. Koszalińskiej.
Ze względu na ograniczoną szerokość, istniejąca trasa nie zapewnia bezpieczeństwa poruszania się wszystkim jej użytkownikom, których liczba rośnie. Dlatego niezbędna jest budowa brakującego odcinka chodnika, a przemianowanie istniejącej, asfaltowej trasy na drogę rowerową. Odseparuje to ruch pieszy od rowerowego zwiększając bezpieczeństwo i komfort poruszania się po ul. Literackiej.
Nowe nasadzenia zieleni oraz elementy małej architektury podniosą dodatkowo atrakcyjność ulicy.
Na odcinku od ul.Hezjoda do ul.Wiencka istnieje obecnie chodnik. Ze względu na intensywny ruch samochodowy, korzystają z niego także m.in. rowerzyści. Wzdłuż tego ciągu komunikacyjnego zlokalizowane są przedszkole i żłobek. Jest to jedna z głównych tras wiodących do popularnej drogi rowerowej na ul. Koszalińskiej.
Ze względu na ograniczoną szerokość, istniejąca trasa nie zapewnia bezpieczeństwa poruszania się wszystkim jej użytkownikom, których liczba rośnie. Dlatego niezbędna jest budowa brakującego odcinka chodnika, a przemianowanie istniejącej, asfaltowej trasy na drogę rowerową. Odseparuje to ruch pieszy od rowerowego zwiększając bezpieczeństwo i komfort poruszania się po ul. Literackiej.
Nowe nasadzenia zieleni oraz elementy małej architektury podniosą dodatkowo atrakcyjność ulicy.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Realizacja projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa wszystkich użytkowników ul. Literackiej, szczególnie tych najsłabszych, czyli dzieci, osób starszych, czy niepełnosprawnych. Jest on zatem zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
800 tys. zł - realizacja projektu do wyczerpania środków | 800 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników. |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami przekazuje projekt do zaopiniowania przez Zarząd Dróg Miejskich.
Wskazane w projekcie ulice są w administracji ZDM.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie dotyczy
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie dotyczy
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Michał Urbański, Martin Radziwonka w dniu 12.07.2023r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Projekt rekomendowany do realizacji. Zgłoszony projekt zlokalizowany jest na nieruchomości oznaczonej w MPZP dla terenów w rejonie ulicy Koszalińskiej i Hezjoda w Poznaniu (Ls). Ulica Literacka oznaczona jest w tym MPZP symbolem 2KD-Z dla którego zostały zapisane następujące ustalenia: - droga klasy zbiorczej - dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami ruchu każda - przystanki autobusowe w zatokach - obustronne chodniki - przynajmniej jednostronna DDR W związku z powyższym realizacja zadania wymaga opracowania projektu zagospodarowania całej szerokości pasa drogowego zgodnie z MPZP i realizacji poprzez opracowanie PB i PW tylko w zakresie drogi dla rowerów. Przy realizacji projektu konieczne jest uwzględnienie zapisów MPZP, które wymuszają wprowadzenie zmian w układu istniejącego (m.in. przystanki autobusowe w zatokach). W związku z tym należy opracować szczegółową koncepcję i po jej uzgodnieniu opracować projekt budowlany drogi dla rowerów, chodników i zatok autobusowych wraz z peronami. Ostateczny kształt przebiegu drogi określony zostanie przez opracowaną dokumentację projektową.Zespół Obradował w składzie: Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński, Maciej HeilmanKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - NIE OKREŚLONO KOSZTÓWA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 150 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Realizacja projektu zapewni bezpieczeństwo niechronionych użytkowników ruchu na przedmiotowej ulicy.Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STRZESZYN
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Rekomendacja pozytywna w przypadku zagwarantowania, że nie zostanie wycięte żadne drzewo oraz zadanie zostanie zrealizowane zgodnie z koncepcją wykonaną przez Radę Osiedla.Zespół Obradował w składzie: Zespół obradował w składzie: M. Bogusławska, D. Indrzejczak, J. Janasik, D. Krzeszowiec, M. Mucha, W. Rypniewski, M. Szymaniak, D. Zenka-Podlaszewska.Kryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak