Modernizujemy winogradzkie szkoły i przedszkola
Kategoria
projekt rejonowy duży >
1 - Nowe Winogrady Północ, Nowe Winogrady Południe, Nowe Winogrady Wschód, Stare Winogrady
Nazwa projektu
Modernizujemy winogradzkie szkoły i przedszkola
Skrócony opis projektu
Modernizacja infrastruktury przedszkoli i szkół polepszy warunki do zabawy, edukacji, kultury, sportu i rekreacji.
Opis projektu
PROJEKT ZAKŁADA PRZEPROWADZENIE NASTĘPUJĄCYCH PRAC:
1. Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu.
Prace modernizacyjne mają na celu stworzenie przyjaznych miejsc dla całej społeczności szkoły, jak i społeczności lokalnej, w których uczniowie i nauczyciele oraz mieszkańcy będą mogli się spotykać, rozmawiać i prowadzić zajęcia lekcyjne, czy inne formy zajęć terenowych. Oryginalność projektu polega na zastosowaniu rozwiązań ekologicznych. Założeniem jest wychowanie dzieci i młodzieży w duchu poszanowania środowiska naturalnego, dbałości o to środowisko w obliczu zmieniającego się klimatu.
2. Zagospodarowanie terenu wokół Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 i rozbudowa placu zabaw przy Przedszkolu nr 181 na Osiedlu Zwycięstwa.
Prace związane z zagospodarowaniem terenu mają na celu stworzenie zielonej strefy rekreacji, wypoczynku, zabawy i edukacji dla dzieci na świeżym powietrzu, tworząc możliwość prowadzenia zajęć, odpoczynku dla dzieci podczas przerw, a także miejsca dla rodziców oczekujących na dzieci i przychodzących do szkoły oraz organizacji spotkań dla dzieci, rodziców, nauczycieli i mieszkańców. Prace zakładają również modernizację nawierzchni boiska wielofunkcyjnego do piłki nożnej. Rozbudowa placu zabaw zakłada montaż nowoczesnych, kolorowych, atrakcyjnych i bezpiecznych dla dzieci urządzeń zabawowo-sportowo-ruchowych. Wybrane urządzenia uwzględniają różną sprawność fizyczną dzieci oraz różne umiejętności interpersonalne, są łatwo dostępne i dostosowane dla każdej grupy wiekowej.
Wszystkie założenia projektowe zostały opracowane we współpracy z Dyrektorami placówek oświatowych ujętych w projekcie.
1. Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu.
Prace modernizacyjne mają na celu stworzenie przyjaznych miejsc dla całej społeczności szkoły, jak i społeczności lokalnej, w których uczniowie i nauczyciele oraz mieszkańcy będą mogli się spotykać, rozmawiać i prowadzić zajęcia lekcyjne, czy inne formy zajęć terenowych. Oryginalność projektu polega na zastosowaniu rozwiązań ekologicznych. Założeniem jest wychowanie dzieci i młodzieży w duchu poszanowania środowiska naturalnego, dbałości o to środowisko w obliczu zmieniającego się klimatu.
2. Zagospodarowanie terenu wokół Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 i rozbudowa placu zabaw przy Przedszkolu nr 181 na Osiedlu Zwycięstwa.
Prace związane z zagospodarowaniem terenu mają na celu stworzenie zielonej strefy rekreacji, wypoczynku, zabawy i edukacji dla dzieci na świeżym powietrzu, tworząc możliwość prowadzenia zajęć, odpoczynku dla dzieci podczas przerw, a także miejsca dla rodziców oczekujących na dzieci i przychodzących do szkoły oraz organizacji spotkań dla dzieci, rodziców, nauczycieli i mieszkańców. Prace zakładają również modernizację nawierzchni boiska wielofunkcyjnego do piłki nożnej. Rozbudowa placu zabaw zakłada montaż nowoczesnych, kolorowych, atrakcyjnych i bezpiecznych dla dzieci urządzeń zabawowo-sportowo-ruchowych. Wybrane urządzenia uwzględniają różną sprawność fizyczną dzieci oraz różne umiejętności interpersonalne, są łatwo dostępne i dostosowane dla każdej grupy wiekowej.
Wszystkie założenia projektowe zostały opracowane we współpracy z Dyrektorami placówek oświatowych ujętych w projekcie.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
Szkoła Podstawowa nr 11 na Wichrowym Wzgórzu, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa.Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Placówki oświatowe z obszaru Osiedla Nowe Winogrady Północ.Potencjalni odbiorcy projektu
Projekt jest otwarty dla wszystkich mieszkańców Winograd i Miasta:
- przedszkolaki i uczniowie – dzieci i młodzież,
- społeczność lokalna – osiedlowa tj. mieszkańcy osiedli winogradzkich,
- społeczność miejska,
- seniorzy,
- uczestnicy zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku,
- osoby niepełnosprawne.
- przedszkolaki i uczniowie – dzieci i młodzież,
- społeczność lokalna – osiedlowa tj. mieszkańcy osiedli winogradzkich,
- społeczność miejska,
- seniorzy,
- uczestnicy zajęć Uniwersytetu Trzeciego Wieku,
- osoby niepełnosprawne.
Uzasadnienie realizacji projektu
Celem projektu jest podniesienie poziomu infrastruktury oraz poprawa warunków do zabawy, nauki, uprawiania sportu i rekreacji dla przedszkolaków i uczniów oraz podniesienie jakości życia społeczności lokalnej – osiedlowej i społeczności miejskiej poprzez zaspokojenie ich potrzeb społecznych i kulturalnych.
Pozyskane w Poznańskiem Budżecie Obywatelskim środki finansowe pozwolą, poprzez modernizację wskazanych obiektów, poszerzyć ofertę zabawową, edukacyjną, kulturalną oraz sportowo-rekreacyjną dla szerokiej grupy odbiorców od przedszkolaków, poprzez dzieci i młodzież po dorosłych, seniorów i osoby niepełnosprawne umożliwiając korzystanie z najróżniejszych aktywnych form zabawy, nauki, kultury, sportu i rekreacji.
Tereny, na których będzie realizowany projekt są otwarte, ogólnodostępne, bezpieczne (jest zamontowany zewnętrzny monitoring i oświetlenie) oraz przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pozyskane w Poznańskiem Budżecie Obywatelskim środki finansowe pozwolą, poprzez modernizację wskazanych obiektów, poszerzyć ofertę zabawową, edukacyjną, kulturalną oraz sportowo-rekreacyjną dla szerokiej grupy odbiorców od przedszkolaków, poprzez dzieci i młodzież po dorosłych, seniorów i osoby niepełnosprawne umożliwiając korzystanie z najróżniejszych aktywnych form zabawy, nauki, kultury, sportu i rekreacji.
Tereny, na których będzie realizowany projekt są otwarte, ogólnodostępne, bezpieczne (jest zamontowany zewnętrzny monitoring i oświetlenie) oraz przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Projekt uwzględnia potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Będą mogli z niego korzystać wszyscy mieszkańcy miasta w możliwie najszerszym zakresie – opisane w punktach „Potencjalni odbiorcy projektu” i „Uzasadnienie dla realizacji projektu”.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu. | 400 000 |
Zagospodarowanie terenu wokół Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 i rozbudowa placu zabaw przy Przedszkolu nr 181 na Osiedlu Zwycięstwa. | 400 000 |
SUMA: | 800 000 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 10 000 |
Dodatkowe załączniki
Ekologiczne strefy nauki i wypoczynku przy Szkole Podstawowej nr 11 na Wichrowym Wzgórzu. | sp_11_ekologiczne_strefy_nauki_i_wypoczynku.pdf |
Prace modernizacyjne wokół Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 12 na Osiedlu Zwycięstwa. | zsp_12_rozbudowa_placu_zabaw_i_zagospodarowanie_terenu.pdf |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do realizacji. Wskazane tereny znajdują się w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 11 oraz Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 12. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie projektu przez Wydział Oświaty.
Prosimy zwrócić uwagę na brak załączonej zgody dyrekcji szkół.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
tak
:: Wskazany teren znajduje się częściowo w granicach opracowywanego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, prosimy o wydanie opinii uzupełniającej przez Miejską Pracownie Urbanistyczną.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Katarzyna Przybysz i Martin Radziwonka w dniu 04.07.2023 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Wydział Oświaty
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr GarlaczKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - tak - Kwestia lokalizacji urządzeń sportowo-rekreacyjnych oraz małej architektury nie są regulowane zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W przypadku pierwszej lokalizacji (SP 11), na terenie tym nie obowiązuje mpzp i nie jest obecnie sporządzany projekt planu miejscowego. W przypadku drugiej lokalizacji (SP 12), teren wskazany we wniosku objęty jest w większości obowiązującym mpzp osiedla Zwycięstwa w Poznaniu (Uchwała Nr XLIX/742/VI/2013 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2013 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego osiedla Zwycięstwa w Poznaniu), gdzie wskazano dla tego terenu funkcję usług oświaty. Częściowo (w północnej części) teren SP 12 objęty jest granicami projektu mpzp „III rama komunikacyjna - odcinek północny ” w Poznaniu. Projekt ten przeszedł cała procedurę formalno-prawną wynikającą z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zgodnie z protokołem nr 79/VI/22/2012 z dnia 17 maja 2012 r. z narady Prezydenta m. Poznania z zastępcami Prezydenta, Sekretarzem i Skarbnikiem, plan nie został skierowany do uchwalenia przez Radę Miasta Poznania z uwagi na koszty realizacji przedmiotowego planu.- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - tak- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 800 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 10 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Miejska Pracownia Urbanistyczna (MPU)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Kwestia lokalizacji urządzeń sportowo-rekreacyjnych oraz małej architektury nie są regulowane zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. W przypadku pierwszej lokalizacji (SP 11), na terenie tym nie obowiązuje mpzp i nie jest obecnie sporządzany projekt planu miejscowego. W przypadku drugiej lokalizacji (SP 12), teren wskazany we wniosku objęty jest w większości obowiązującym mpzp osiedla Zwycięstwa w Poznaniu (Uchwała Nr XLIX/742/VI/2013 Rady Miasta Poznania z dnia 16 kwietnia 2013 roku w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego osiedla Zwycięstwa w Poznaniu), gdzie wskazano dla tego terenu funkcję usług oświaty. Częściowo (w północnej części) teren SP 12 objęty jest granicami projektu mpzp „III rama komunikacyjna - odcinek północny ” w Poznaniu. Projekt ten przeszedł cała procedurę formalno-prawną wynikającą z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Zgodnie z protokołem nr 79/VI/22/2012 z dnia 17 maja 2012 r. z narady Prezydenta m. Poznania z zastępcami Prezydenta, Sekretarzem i Skarbnikiem, plan nie został skierowany do uchwalenia przez Radę Miasta Poznania z uwagi na koszty realizacji przedmiotowego planu.Zespół Obradował w składzie: Łukasz Olędzki - główny specjalista ds. kształtowania relacji społecznych
Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:
- dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Oświaty
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE NOWE WINOGRADY PÓŁNOC
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Gałązka Jolanta, Hampel Marcin, Kruk Halina, Kurzawa Janina, Meysner Karol Muczek Jan, Otta Mateusz, Werner Bartosz, Zaremba MarcinKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak