Parking rowerowy PKM Górczyn


Kategoria
projekt rejonowy mały > 11 - Fabianowo-Kotowo, Górczyn, Junikowo, Kwiatowe, Ławica
Nazwa projektu
Parking rowerowy PKM Górczyn
Skrócony opis projektu
Stojak rowerowy zadaszony w miejscu objętym monitoringiem i oświetleniem miejskim.
Opis projektu
Projekt odpowiada na potrzeby społeczne. Zachęca do podróży rowerem, umożliwia dotarcie do pętli tramwajowej, autobusowej i kolejowej a dalej stąd do innych miejsc między innymi komunikacją miejską. Budowa wygodnego, bezpiecznego i zadaszonego parkingu rowerowego jest alternatywą dla ludzi, którzy do pętli dojeżdżają obecnie autami. Bezpieczny parking rowerowy winien być zadaszony (chroni rower przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi), oświetlony (dający poczucie bezpieczeństwa), monitorowany (pętla posiada kilka miejsc monitorowanych i dobrze oświetlonych przez miasto, co pozwala obniżyć koszty parkingu rowerowego). Można zastosować przepuszczające światło pokrycie dachu, co ułatwi obserwacje tego miejsca przez zespół kamer monitoringu miejskiego i podniesie bezpieczeństwo zaparkowanych rowerów, a mieszkankom i mieszkańcom pozwoli w poczuciu bezpieczeństwa uczestniczyć w swobodnym życiu miasta.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

Pętla Górczyn rejon ulicy Zgody

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

teren miejski, oświetlony, monitorowany
Potencjalni odbiorcy projektu
Lokalna społeczność Górczyna, Fabianowa, Świerczewa oraz osoby dojeżdżające na PKM Górczyn autami z gminy Komorniki, Luboń i innych osób dojeżdżających do miasta (do pracy, do szkoły itd.)
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecna sytuacja Górczyna jest bardzo trudna z uwagi na brak miejsc parkingowych dla samochodów. Występujące kradzieże rowerów, przeważnie z konieczności pozostawionych w przypadkowych miejscach wobec braku przystosowanych do tego celu stojaków powoduje, że wiele osób obawia się pozostawić swoje rowery w tym rejonie. Mimo rozwiniętej komunikacji miejskiej w okolicach PKM Górczyn znaczna część z osób z konieczności dociera do centrum miasta samochodami z powodu nie tylko ograniczonej liczby miejsc parkingowych dla samochodów ale także z uwagi na brak możliwości bezpiecznego pozostawienia roweru. Z licznych rozmów z lokalną społecznością wnioskuję, że istnieje duża potrzeba powstania bezpiecznego parkingu rowerowego.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Wiata będzie dostępna dla wszystkich, bez barier architektonicznych.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
Wiata rowerowa wykonana ze stali ocynkowanej ogniowo z dachem odpornym na warunki atmosferyczne wykonanym z PC. 30 000
SUMA: 30 000
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 8 000
Dodatkowe załączniki
Nie dodano załączników.
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Elżbieta Grodzka
Ocena projektu
UWAGA - Zgłoszenie nie zostało zaakceptowane pod względem formalnym
z uzasadnieniem: Nie złożono listy poparcia. Przypomnienie o liście poparcia z prośbą o uzupełnienie zostało wysłane drogą mailową w dniu złożenia wniosku oraz 2 i 6 czerwca. Lista poparcia nie została dostarczona.
termin odwołania 7 dni od:
Nie złożono odwołania


  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.