Szpakowe boiska


Kategoria
projekt rejonowy duży > 12 - Antoninek-Zieliniec-Kobylepole, Główna, Ostrów Tumski- Śródka-Zawady-Komandoria, Warszawskie-Pomet-Maltańskie
Nazwa projektu
Szpakowe boiska
Skrócony opis projektu
Celem jest modernizacja bazy sportowo-rekreacyjnej przy Szkole Podstawowej nr 55 w Poznaniu
Opis projektu
Projekt zakłada modernizację i rewitalizację boiska sportowego, które powstało w 2004 roku oraz utworzenie boiska do koszykówki na terenie trawiastym za boiskiem sportowym. Boisko jest intensywnie użytkowane przez uczniów SP55 oraz mieszkańców. Stan trawy syntetycznej i podłoża wymaga kompleksowej modernizacji.
Niezbędne w szkolnym kompleksie sportowym jest też odnowienie i utworzenie bieżni lekkoatletycznej na 60 m z nawierzchni poliuretanowej oraz modernizacja istniejącej skoczni w dal. Wszystkie elementy kompleksu powinny być połączone chodnikiem.
Zależy nam na uczynieniu tych obiektów ogólnodostępnymi.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu

Ulica, rejon ulic

ul. Szpaków 1

Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji

Jest to teren przy Szkole Podstawowej nr 55
Potencjalni odbiorcy projektu
Dzieci i młodzież uczęszczająca do szkoły oraz mieszkańcy pobliskich osiedli i uczestnicy projektu "Trener osiedlowy".
Uzasadnienie realizacji projektu
Zmodernizowane boiska i baza sportowa będą służyły zarówno uczniom szkoły jak i dzieciom z osiedla w celach rekreacyjnych, ale i edukacyjnych jako bezpieczna i wielofunkcyjna pomoc dydaktyczna rozwijająca dużą motorykę. Dla uczniów niezbędne są zmodernizowane i bezpieczne bieżnia oraz skocznia w dal. Boiska będą otwarte dla mieszkańców osiedli z możliwością wykorzystania terenu dla integracji społeczności lokalnej ( turnieje, zawody, spotkania) przede wszystkim zaś uczniowie SP55 będą mogli trenować koszykówkę i piłkę nożną blisko swojego miejsca zamieszkania.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego: TAK
Celem projektu jest uczynienie obiektów sportowych ogólnodostępnymi (pkt "Potencjalni odbiorcy projektu").
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu Koszt [w zł]
modernizacja boiska sportowego: -roboty przygotowawcze ( rozbiórka, wywiezienie materiałów, wyrównanie terenu itp.);
-podbudowa ( rozebranie nawierzchni z kostki betownowej, mechaniczne zagęszczenie warstwy odsączającej w korycie, nawierzchnia z kostki brukowej betonowej na podbudowie filtracyjnej gr.20cm);
-nawierzchnia boiska wielofunkcyjnego ( trawa sztuczna tkana z włókien polietylenowych na nawierzchnie sportowe spełniająca normę PN-EN 153330-1, wysokość runa 15 mm; zakup, dostawa, montaż zestawu do gry w siatkówkę oraz do gry w piłkę wraz z robotami towarzyszącymi);
171 500
budowa boiska do koszykówki:- roboty ziemne (usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, roboty ziemne koparkami, wykonanie koryta pod boisko, wykop pod stopy fundamentowe stojaków do koszy, wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi);
-podbudowy, obrzeża, nawierzchnia ( rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe, obrzeża betonowe, podsypka piaskowa, podbudowa z kruszywa łamanego, nawierzchnia betonowa, wykonanie poliurettanowej nawierzchni boiska EPDM w kolorze ceglastym);
- wyposażenie boiska ( ławy fundamentowe prostokątne żelbetowe, montaż kompletnych stojaków do koszykówki, malowanie linii boiska);
285 500
bieżnia:
- roboty ziemne ( roboty ziemne-usunięcie warstwy ziemi urodzajnej, wykonanie koryta pod bieżnię, wywiezienie gruzu i ziemi;
- podbudowy, obrzeża, nawierzchnia ( rowki pod krawężniki i ławy krawężnikowe, obrzeża betonowe, podsypka piaskowa z zagęszczeniem mechanicznym, podbudowa z kruszywa łamanego, nawierzchnia betonowa, wykonanie poliuretanowej nawierzchni EPDM;
133 500
SUMA: 590 500
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: 25 000
Dodatkowe załączniki
zgoda Dyrektora szkoły Zgoda na rewitalizacj_ boiska sportowego PBO 2024.pdf
Kontakt do wnioskodawcy
Imię i nazwisko Monika Baszczyńska
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami rekomenduje projekt do realizacji. Wskazana nieruchomość znajduje się w trwałym zarządzie Szkoły Podstawowej nr 55. W związku z powyższym, prosimy o zaopiniowanie projektu przez Wydział Oświaty.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu: tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta): tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania: nie
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności: nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich: nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu: tak :: Wskazany teren znajduje się w granicach opracowywanego mpzp. Prosimy o zaopiniowanie projektu przez Miejską Pracownie Urbanistyczną.
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem: nie
Zespół obradował w składzie: Martin Radziwonka, Michał Urbański w dniu 28.06.2023 r.

Opiniowanie projektu przez:

  • zarządca terenu : Wydział Oświaty
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Przemysław Foligowski, Piotr Garlacz
    Kryteria zasadnicze
    1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak
    2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:
    • zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
    • innymi uchwałami Rady,
    • zarządzeniami Prezydenta
    - tak
    3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie
    4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak
    5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie
    6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak
    7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie
    - Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy
    8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie
    9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie
    10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie
    11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak
    12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie
    13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie
    14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie
    15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
    a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
    b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
    c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
    d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
    e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
    f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak
    16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie
    - Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie
    16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie
    - Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie
    17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
    W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - tak
    KOSZTY
    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 590 500 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 25 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

    Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 600 000 zł
    Koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 25 000 zł
    A. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - tak
    B. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie

Opinie Komisji Dialogu Obywatelskiego:

  • dodatkowa rekomendacja: KDO przy Wydziale Oświaty

Opinie Rad Osiedli:

  • Administrator Osiedla - OSIEDLE ANTONINEK-ZIELINIEC-KOBYLEPOLE
    Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
    Karta Oceny Projektu
    Projekt jest rekomendowany do realizacji: tak
    Zespół Obradował w składzie: Banasiak Grzegorz, Bartosiak Krzysztof, Burandt Grzegorz, Duszyńska Aleksandra, Kąkol Ewelina, Klessa Jarosław, Mikołajewicz Roman, Nowak Mateusz, Piaskowska Magdalena, Radojewski Dionizy, Schupke Stanisław, Wachowiak Mieczysław
    Kryteria zasadnicze
    Czy projekt jest funkcjonalny? - tak
    Czy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - tak
    Czy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - tak
    Czy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak

  1. Możesz wyrazić poparcie dla propozycji lub ją odrzucić.

  2. Możesz dodać ją też do listy obserwowanych.

  3. Zobacz informacje na temat propozycji...

  4. ...dodaj tagi dla tej propozycji...

  5. ...lub podziel się propozycją z innymi za pośrednictwem Facebooka, Google+ lub Twittera.

  6. Nie tylko możesz oceniać komentarze...

  7. ...ale też przejrzeć odpowiedzi na nie...

  8. ...odpowiedzieć na komentarz...

  9. ...i napisać nowy komentarz.

  10. Lub pracować nad propozycją i wprowadzać alternatywne wersje.