Doświetlenie przejścia dla pieszych ul. Kutrzeby
Kategoria
projekt rejonowy duży >
9 - Stare Miasto
Nazwa projektu
Doświetlenie przejścia dla pieszych ul. Kutrzeby
Skrócony opis projektu
Zamontowanie elementów doświetlających przejście dla pieszych wraz z aktywnym znakiem D-6 i płytami integracyjno-ostrzegawczymi.
Opis projektu
Celem projektu jest zwiększenie bezpieczeństwa i widoczności pieszych w godzinach wieczornych w pobliżu XII Liceum Ogólnokształcącego, ale m.in. zmniejszenie ryzyka wypadków drogowych z udziałem pieszych oraz zapobieganie wszelkim niebezpiecznym sytuacjom w ruchu drogowym w tym miejscu, które mogą wynikać z braku widoczności wspomnianego przejścia dla pieszych.
Lokalizacja, miejsce realizacji projektu
Ulica, rejon ulic
ul. Kutrzeby przy ul. Północnej i ul. Księcia JózefaInne istotne informacje dotyczące lokalizacji
Obok dyskontu spożywczego Lidl oraz XII Liceum OgólnokształcącegoPotencjalni odbiorcy projektu
Wszyscy mieszkańcy Poznania, mieszkańcy osiedla Stare Miasto, piesi, kierowcy, uczniowie uczęszczający do XII Liceum Ogólnokształcącego, osoby niewidome/osoby z niepełnosprawnościami.
Uzasadnienie realizacji projektu
Przejścia dla pieszych są elementem infrastruktury drogowej, które są przeznaczone dla każdej osoby, która chce przejść przez ulicę bezpiecznie. Przejście dla pieszych powinno gwarantować bezpieczeństwo pieszych. Do tego wlicza się m.in. widoczność oraz umiejscowienie. Doświetlenie wspomnianego przejścia poprawi bezpieczeństwo pieszych. Dzięki realizacji projektu bezpieczniej będą się czuć także uczniowie uczęszczający do pobliskiego liceum.
Projektowanie uniwersalne
Czy projekt jest zgodny z zasadami projektowania uniwersalnego:
TAK
Przejścia dla pieszych są przeznaczone i dedykowane dla każdej osoby poruszającej się pieszo lub w inny sposób niż samochód, tj. hulajnoga, rower, itd. Oświetlenie tego przejścia oprócz poprawienia widoczności oraz wzrostu bezpieczeństwa wśród zwykłych osób przechodzących w tym miejscu, zwiększy także bezpieczeństwo i komfort dla osób chociażby poruszających się na wózku inwalidzkim w godzinach wieczornych. Dzięki temu będą bardziej widoczni po zmroku i nie będą musieli obawiać się o swoje bezpieczeństwo. W ramach projektu przewidziany jest także montaż płyt integracyjno-ostrzegawczych dla osób niewidomych.
Szacunkowy koszt projektu
Składowa projektu | Koszt [w zł] |
---|---|
Montaż oświetlenia energooszczędnego LED doświetlającego przejście dla pieszych. Zestaw może zawierać panele fotowoltaiczne. | 45 000 |
Zamontowanie nowych, aktywnych znaków D-6. | 27 000 |
Zamontowanie płytek integracyjno-ostrzegawczych dedykowne osobom z wadami wzroku po obu stronach przejścia dla pieszych. | 1 200 |
SUMA: | 73 200 |
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Łączny koszt utrzymania zrealizowanego projektu w trakcie kolejnych 5 lat (np. koszty sprzątania, energii, wody, bieżących remontów, konserwacji)
SUMA: | 4 100 |
Dodatkowe załączniki
Potwierdzenie możliwości realizacji od MIR | 02503120230425095355.pdf |
Zdjęcie nr 1 | FB_IMG_16835923346732953.jpg |
Kontakt do wnioskodawcy
Ocena projektu
Projekt został wstępnie zaakceptowany pod względem formalnym przez Gabinet Prezydenta.
Wydział Gospodarki Nieruchomościami wstępnie rekomenduje projekt do kolejnego etapu.
Uzasadnienie: Wydział Gospodarki Nieruchomościami rekomenduje projekt do realizacji. Ulica Północna i Kutrzeby administrowane są przez Zarząd Dróg Miejskich.
1. Czy wnioskodawca określił dokładną lokalizację projektu:
tak
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
Proszę ocenić czy określono konkretną lokalizację, a nie np. teren osiedla czy teren całego miasta.
2. Czy własność gruntu umożliwia realizację projektu – tzn. czy grunt znajduje się w zasobie Miasta Poznania lub Skarbu Państwa (we władaniu Miasta):
tak
3. Czy prowadzone są postępowania w stosunku do gruntów miejskich, które uniemożliwiałyby realizację zadania:
nie dotyczy
4. Czy nieruchomość zagrożona jest utratą własności:
nie
5. Czy projekt ma być realizowany na terenach fortyfikacji poznańskich:
nie
6. Czy opracowywany jest miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla danego terenu, którego zapisy mogą być niezgodne z założeniami zgłaszanego projektu:
nie
7. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem:
nie
Zespół obradował w składzie: Radziwonka Martin i Michał Urbański w dniu 15.05.2023 r.
Opiniowanie projektu przez:
-
zarządca terenu
:
Zarząd Dróg Miejskich (ZDM)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Zakres realizacji inwestycji musi obejmować przygotowanie projektów, wykonanie przyłącza energetycznego, realizację prac w terenie wraz z prowadzeniem nadzoru. Ze względu na wysokie zacienienie miejsca nie jest możliwe zastosowanie paneli fotowoltaicznych, gdyż w okresie jesienno-zimowy projekt nie spełniałby swojej roli. Całkowity zakres prac oraz sposób realizacji inwestycji wynikać będzie z zatwierdzonej dokumentacji projektowej. Brak możliwości pełnego oszacowania kosztów przed etapem projektowym.Zespół Obradował w składzie: Radosław Ciesielski, Paulina Gowin-Sikora, Damian Koziński, Maciej Saleta, Andrzej SzymanowskiKryteria zasadnicze 1. Zgodność z zadaniami własnymi Miasta - Czy proponowane zadanie jest zgodne z zadaniami własnymi Miasta i zakresem zadań realizowanych przez jednostki miejskie? - tak2. Zgodność z prawem lokalnym - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującymi w Mieście planami, politykami i programami a w szczególności z:- zapisami miejskiego planu zagospodarowania – obowiązującymi oraz będącymi w opracowaniu? (w razie konieczności proszę zasięgnąć opinii WUiA, MPU, MKZ, MIR, PIM),
- innymi uchwałami Rady,
- zarządzeniami Prezydenta
3. Czy zawarta jest umowa partycypacyjna z Miastem - nie4. Zgodność z przyjętą strategią i programami Miasta - Czy w dniu zgłoszenia projekt jest zgodny z obowiązującą strategią i programami Miasta Poznania? - tak5. Zadanie przewidziane do realizacji w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej - Czy proponowane zadanie jest już uwzględnione w budżecie miasta lub Wieloletniej Prognozie Finansowej? - nie6. Czy projekt spełnia warunek ogólnodostępności? - Przez ogólnodostępność projektu należy rozumieć umożliwienie ogółowi mieszkańców nieodpłatną możliwość korzystania z efektów realizacji projektu wybranego w ramach PBO24. W przypadku projektów infrastrukturalnych, remontowych lub polegających na zakupie sprzętu lub urządzeń – nieodpłatna możliwość korzystania, o której mowa powyżej, powinna obejmować co najmniej 25 godzin tygodniowo, pomiędzy godz. 6:00-22:00, z uwzględnieniem w miarę możliwości soboty lub niedzieli. W przypadku projektów innych niż inwestycyjne - realizacja projektów powinna odbywać się w przestrzeni publicznej, umożliwiając wszystkim zainteresowanym mieszkańcom możliwość nieodpłatnego korzystania w pełnym zakresie z efektów realizacji projektu - tak7. Współpraca instytucjonalna - Czy projekt wymaga współpracy instytucjonalnej? - nie- Czy osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją przedstawiły wyraźną pisemną gotowość do współpracy w formie oświadczenia? - nie dotyczy8. Założenie o wykonaniu tylko jednego elementu - Czy projekt zakłada wykonanie wyłącznie jednego z elementów (etapów) realizacji zadania (np. dokumentacji projektowej), które w latach kolejnych będzie wymagało wykonania dalszych jego elementów (etapów), nieuwzględnionych we wniosku na dany rok? - nie9. Realizacja zadania dotycząca nieruchomości będącej własnością Miasta - Czy projekt dotyczy nieruchomości będącej własnością Miasta, na której prowadzona jest działalność komercyjna (nie dotyczy działalności dotowanej przez Miasto), przez którą rozumie się działalność prowadzoną w celu osiągania zysków? - nie10. Komercyjność projektu - Czy projekt ma charakter komercyjny tzn. wynika z niego, że można z niego czerpać bezpośrednie korzyści finansowe (przychody) w związku z realizacją projektu? - nie11. Możliwość realizacji zadania w przeciągu kolejnego roku budżetowego? - Czy możliwa jest realizacja zadania w trakcie roku budżetowego 2024 lub - w przypadku projektów inwestycyjnych, których realizacja wymaga przeprowadzenia czynności przygotowawczych, polegających np. na sporządzeniu dokumentacji projektowej lub pozyskaniu m.in. stosownych pozwoleń, uzgodnień oraz opinii - w trakcie kolejnego roku budżetowego? - tak12. Projekt zakładający budowę pomnika lub innych form upamiętnienia - Czy projekt zakłada budowę pomnika/pomników lub innych form upamiętnienia oraz dotyczące wszelkich działań inwestycyjnych podejmowanych na terenach fortyfikacji? - nie13. Zgodność z przepisami prawa - Czy projekt narusza obowiązujące przepisy prawa, prawa osób trzecich, w tym prawa własności, ochrony wizerunku i dobrego imienia? - nie14. Realizacja na terenie miasta Poznania - Czy miejsce realizacji projektu wykracza poza teren Miasta Poznania? - nie15. Czy projekt jest wykonalny technicznie? - Wykonalność techniczna projektu, zgodna z wiedzą planistyczną i inżynieryjną, która polega na analizie m.in. czy:
a) projekt nie narusza norm, standardów oraz przepisów technicznych,
b) projekt jest możliwy do zrealizowania we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji, w tym czy realizacja projektu nie koliduje z realizowanymi przedsięwzięciami Miasta,
c) realizacja projektu we wskazanej w zgłoszeniu projektu lokalizacji nie naruszy gwarancji udzielonej Miastu przez wykonawcę na istniejącą w tej lokalizacji infrastrukturę,
d) dostępne na rynku technologie umożliwiają realizację projektu,
e) do realizacji projektu są wymagane decyzje administracyjne, pozwolenia, zezwolenia, opinie lub inne dokumenty techniczne, a w konsekwencji, czy ich uzyskanie jest możliwe i pozwoli zrealizować projekt w trakcie roku budżetowego,
f) projekt nie zawiera wskazania potencjalnego wykonawcy, trybu jego wyboru lub znaków towarowych. - tak16. Konieczna dodatkowa opinia MKZ, WUiA, MPU, MIR, PIM - Czy projekt wymaga opinii MKZ? - nie- Czy projekt wymaga opinii WUiA? - nie- Czy projekt wymaga opinii MPU? - nie- Czy projekt wymaga opinii MIR? - nie- Czy projekt wymaga opinii PIM? - nie16. Czy projekt wymaga opinii KDO? - Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniczce Prezydenta Miasta Poznania ds. polityki równościowej? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Kultury? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Pełnomocniku Prezydenta Miasta ds. Osób z Niepełnosprawnościami? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Oświaty? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych? - nie- Czy konieczna jest opinia KDO przy Wydziale Ochrony Środowiska? - nie17. Możliwość realizacji zadania przez wydział/jednostkę - Czy możliwa jest realizacja zadania w całości przez wyznaczony wydział i/lub podległe mu jednostki? Czy w przypadku projektów inwestycyjnych wszystkie składowe projektu i lokalizacje są możliwe do realizacji przez Państwa wydział/jednostkę?
W przypadku negatywnej odpowiedzi należy skontaktować się z pracownikami Gabinetu Prezydenta. - takKOSZTY Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez Wnioskodawcę - 73 200 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez Wnioskodawcę - 4 100 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie
Koszt projektu (kwota w zł) - określony przez wydział merytoryczny - 500 000 złKoszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach określony przez wydział merytoryczny - 120 000 złA. Czy wymagany budżet całkowity na realizację projektu jest zgodny z limitami finansowymi wskazanymi w Zasadach PBO24? - takB. Czy łączny koszt utrzymania projektu w kolejnych 5 latach przekracza 30% wartości zgłoszonego projektu? - nie -
dodatkowa rekomendacja:
Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków (MKZ)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Realizacja projektu wymaga wcześniejszego uzgodnienia z Miejskim Konserwatorem Zabytków, w związku z tym, że zlokalizowana jest na zespołu urbanistyczno-architektonicznego Centrum Miasta wpisanego do rejestru zabytków pod nr A231 decyzją z dnia 14.03.1980 r. Miejski Konserwator Zabytków opiniuje projekt. Oświetlenie nie może negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie nocne zwierząt.Zespół Obradował w składzie: Joanna Nogalska, Aleksandra Dolczewska, Zuzanna Skoczylas -
dodatkowa rekomendacja:
Miejski Inżynier Ruchu (MIR)
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takUzasadnienie Wprowadzenie doświetlenia na przedmiotowych przejściach dla pieszych będzie wymagało zmiany organizacji ruchu w celu doprowadzenia oznakowania do zgodności z obowiązującymi przepisami (odległości min. 100 m pomiędzy przejściami dla pieszych). W przypadku przejścia dla pieszych na wysokości XII LO konieczne, będzie jego przesunięcie. Projekt zmiany organizacji ruchu będzie musiał objąć również przejście dla pieszych na wysokości Collegium Da Vinci, które również będzie wymagało przesunięcia. Wobec powyższego, konieczne jest oszacowanie przez ZDM kosztów realizacji. Proponowana w Karcie Oceny Projektu kwota może być niewystarczająca.Zespół Obradował w składzie: Maciej Teresiak
Opinie Rad Osiedli:
-
Administrator Osiedla - OSIEDLE STARE MIASTO
Projekt jest rekomendowany do realizacji przez Jednostkę
Karta Oceny Projektu Projekt jest rekomendowany do realizacji: takZespół Obradował w składzie: Magda Ignaszak, Agnieszka Hoffmann, Katarzyna Hełpa -Liszkowska , Tomasz Dworek, Andrzej Rataj, Włodzimierz Marciniak, Jacek Maleszka, Marcin Kondella, Marcin Pilarczyk, Maria Stachowiak Krzyżaniak, Jędrzej KaczorowskiKryteria zasadnicze Czy projekt jest funkcjonalny? - takCzy projekt jest zgodny z istniejącą infrastrukturą? - takCzy realizacja projektu pozytywnie wpłynie na otoczenie? - takCzy projekt zaspokaja potrzeby lokalne? - tak